نسخه چاپی

فراخوان تظاهرات علیه حكم دادگاه مبارك

ائتلاف حامی محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر در اعتراض به صدور حكم برائت برای حسنی مبارك خواستار برگزاری راهپیمایی میلیونی شد.

به گزارش نما به نقل از العالم ائتلاف ملی "حمایت از مشروعیت و رد کودتا" که از حامیان مرسی است در بیانیه ای از مردم مصر خواست با تشکیل یک تجمع میلیونی در میدان التحریر و سایر میادین انقلاب به حکم برائت دیکتاتور سابق مصر که قاتل تظاهرکنندگان مصری است اعتراض کنند.

این بیانیه می افزاید: این تجمع نشانگر عدم پذیرش مردمی در مساله تبرئه مبارک و معاونانش و تاکید بر ادامه راه انقلاب 25 ژانویه تا زمان رهایی کامل، قصاص قاتلان و تحقق اهداف انقلاب خواهد بود.

بیانیه مذکور از همه مردم مصر خواسته است که هوشیاری انقلابی خود را بازیابند و بیدار شوند تا انتقام خون شهدای 25 ژانویه تا به امروز را بگیرند.

از زمان کودتای نظامی علیه محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر در 3 جولای 2013 دولت مصر اجازه هیچ تظاهراتی را در میدان التحریر نداده است.

میدان التحریر میدان انقلاب مصر به شمار می آید که از 25 ژانویه 2011 به مدت 18 روز صحنه تظاهرات و تحصن مصریهایی بود که خواستار سرنگونی نظام مبارک بودند.

دادگاه جنایی مصر روز شنبه حکم برائت حبیب العادلی وزیر کشور اسبق و 6 تن از معاونانش را از اتهام تحریک به کشتار تظاهر کنندگان در انقلاب ژانویه 2011 صادر کرد.

دادگاه همچنین ضمن تبرئه حسنی مبارک و دو پسرش از اتهام های وارده از جمله دستور کشتن تظاهر کنندگان و فساد مالی از طریق صادرات گاز به رژیم صهیونیستی به بهای ناچیز، این حکم را غیرقابل تجدید نظر اعلام کرد.

البته این احکام بدوی بوده و تا 60 روز قابل اعتراض هستند.

۱۳۹۳/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...