نسخه چاپی

جزئیات جدید از ساخت فرودگاه در كربلا

وزیر حمل و نقل عراق پروژه سرمایه گذاری برای احداث فرودگاه بین المللی امام حسین(ع) در كربلای معلی را اعلام كرد. این فرودگاه جدید كه قرار است بزرگترین فرودگاه عراق باشد «فرات مركزی» نام دارد و ۲. ۵ میلیارد دلار برای ساخت و راه اندازی ان هزینه خواهد شد.

به گزارش نما باقر الزبيدي در يك كنفرانس مطبوعاتي مشترك با عقيل الطريحي استاندار كربلاي معلي اظهار داشت: فرودگاه امام حسين (ع) يكي از مهمترين فرودگاههاي استراتژيك در منطقه خواهد بود به طوري كه در آينده، بيش از ۱۵ ميليون زائر از طريق آن جابجا خواهند شد.

وي خاطر نشان كرد: برخي طرفهاي عراقي به همراه آستان‌هاي مقدس حسيني و عباسي، براي سرمايه گذاري در اين پروژه مهم پيشقدم شدند به طوري كه مديركل حمل و نقل داخلي ماموريت پيدا كرد از شركتهاي داخلي و خارجي براي سرمايه گذاري در اجراي طرح ساخت فرودگاه دعوت كند.

وي افزود: سفرش به استان كربلاي معلي با هدف نهايي كردن طرح احداث فرودگاه و اختصاص خودروهاي نقليه براي جابجايي زائران با هماهنگي برخي وزارتخانه‌هاي پشتيبان انجام شده است.

وي گفت: بودجه اختصاص يافته به وزارت حمل و نقل در بودجه كل كشور، ۳۵۰ ميليون دلار است كه براي اجراي دهها طرح استراتژيك در زمينه‌هاي حمل و نقل داخلي، هواپيمايي، راه آهن، كشتيراني و… كافي نيست كه وزارت مجبور شده است برخي از اين طرحها را لغو كند.


منبع: پايگاه اطلاع رساني حج

۱۳۹۳/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...