نسخه چاپی

افزایش 65 درصدی قیمت نان در اردبیل

قیمت نان به رغم وعده های دولت مبنی بر شیب ملایم افزایش قیمت ها، یك شبه 65 درصد در اردبیل و 30 درصد در پایتخت افزایش یافت.

به گزارش نما به نقل از سبلانه، در شرایطی قیمت نان به رغم وعده های دولت مبنی بر شیب ملایم افزایش قیمت ها، یک شبه 65 درصد در اردبیل و 30 درصد در پایتخت افزایش یافت که بانک مرکزی، نرخ تورم را حدود 20 درصد اعلام کرده است!

پرسش اینجاست که مگر حقوق کارگران و اقشار ضعیف و حقوق بگیر بالاتر از نرخ تورم افزایش می یابد که نان شان بیش از سه برابر این نرخ گران تر شود؟ به علاوه این که نان در سبد غذایی اقشار آسیب پذیر، سهم بیشتری نسبت به دهک های مرفه دارد.

بنابراین، اگر چه افزایش 65 درصدی نرخ نان در اردبیل و 30 درصد در تهران، برای دهک های بالا کوچک ترین اثری ندارد ولی برای مردمانی که در دهک های پایین روزگار می گذرانند، افزایش 50 تومانی نان لواش،200 تومانی نان بربری و سنگگ می تواند اقتصاد خانواده را تکان دهد و محاسبات سرپرست خانواده را به هم بریزد.

جواد زنجانی فرماندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلانه، در توضیح علت افزایش 65 درصدی قیمت نان در این شهر، گفت: با توجه به اینکه قیمت نان در اردبیل در طول سه سال اخیر با وجود افزایش هزینه های تولید نان از جمله دستمزد کارگران، بیمه و حامل های انرژی، تغییری نداشته و در سال 92 نیز با وجود اعلام نرخ مصوب، قیمت نان در اردبیل افزایش نیافت، بنابرابن از امروز قیمت نان را 65 درصد افزایش دادیم تا نانوایان و خبازان اردبیلی راضی باشند.

۱۳۹۳/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...