نسخه چاپی

كی‌روش: اطمینان دارم ایران به جام جهانی می‌رود

عکس خبري -کي‌روش: اطمينان دارم ايران به جام جهاني مي‌رود

سرمربی تیم ملی ایران گفت: بازی با قطر یك‌طرفه بود و حریف فقط كار دفاعی انجام می‌داد اما اعتقاد كامل دارم كه موفق می‌شویم.

به گزارش نمابه نقل از فارس، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از تساوی بدون گل ایران مقابل قطر گفت: همان طور که توقع داشتیم بازی سختی بود ولی این بازی یک طرفه و فقط روی دروازه قطر بود. ترافیک بازی در یک سمت و آن هم به سمت دروازه قطر بود. این تیم به تهران آمده بود تا با دفاع امتیاز بگیرد. با تمام تلاشی که کردیم نتوانستیم به گل برسیم. فکر می کنم مشکل ما این بود که نتوانستیم از موقعیت های خود استفاده کنیم. خیلی مهم بود که بازیکنان در طول 90 دقیقه با تمرکز بالا بازی کردند.

وی افزود: این مهم بود که به قطری ها هیچ موقعیتی ندادیم. قطر مهاجمان خوبی دارد اما توانستیم آنها را کنترل و سپس حمله کنیم. بعد از اینکه یک موقعیت داشتند و رحمتی دفع کرد دیگر موقعیتی نداشتند. فکر می کنم قطر شانس زیادی داشت و ما این شانس را نداشتیم.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان یک مربی بزرگ چه تاکتیکی برای بازی دفاعی حریفان دارید، گفت: مشکلی که برای بازی با تیم های عربی داریم این است که آنها با تفکر خاص خود بازی می کنند. همان طور که دیدید در 90 دقیقه تسلط داشتیم اما نتوانستیم به گل برسیم ولی این مسئله دیگری را یادآور می کند. من به ایران آمده ام تا به هدفم برسم اما با برگزاری اردو بدون بازیکنان نمی توانم به هدفم برسم. فکر می کنم بازیکنان ما کاملا به بازی مسلط بودند و استحقاق تقدیر را دارند.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه به نظر می رسد از بازیکنان شناخت کافی ندارید که در ترکیب تیم ملی زیاد تغییر می دهید، اظهار داشت: نمی دانم شما در کجای دنیا زندگی می کنید. شما اگر به لیست بازیکنان تیم ملی در 6 ماه گذشته نگاه کنید 90 درصد همین بازیکنان بودند ولی 90 درصد بازیکنان ثابت در اردوها در همین مسابقه هم در بین بازیکنان ذخیره بودند تا به تیم خدمت کنند و بتوانند جای اصلی ها را بگیرند. 6 بازیکن نسبت به بازی قبلی تغییر دادیم. با همه احترامی که برای شما قائل هستم سوالتان را متوجه نمی شوم.

کی‌روش در مورد اینکه مقابل ازبکستان هم خوب نبودیم اما نتیجه گرفتیم و امروز 100 هزار نفر آمدند اما نتیجه نگرفتیم، خاطرنشان کرد: با نظر شما موافق نیستم. ما در مسابقات مقدماتی هستیم و باید امتیازات لازم را برای صعود بگیریم و همه تلاش می کنند امتیاز بگیرند. قطر فقط دفاع می کرد. ما در مسابقات مقدماتی هر کاری لازم باشد انجام می دهیم و امروز هم این کار را کردیم. امشب، شب قطر بود و توانست یک امتیاز را کسب کند. ما می جنگیم تا امتیازات لازم را بدست بیاوریم.

وی در مورد ضربات کرنر که یک شکل زده می شد و نتیجه نمی گرفتیم و اینکه چرا امروز کسی شوت نزد، گفت: شما فکر می کنید من به بازیکنان می گویم شوت نزنند و به سمت دروازه خودمان شوت بزنند تا گل شود؟ امروز بازی کاملا یک طرفه بود و توانستیم کنترل کنیم. 70 درصد بازی دست ما بود. امروز گل نزدیم اما در آینده گل می زنیم. بازیکنانی که امشب داشتیم بهترین عملکرد دفاعی را داشتند و بیشترین گل را در آسیا زدند ولی امروز نتوانستند گلزنی کنند. اعتقاد کامل دارم که نتایج لازم را بدست می آوریم و موفق می شویم.

خبرنگاری که سوال پرسیده بود اعتراض کرد که سوالش درست ترجمه نشده اما والی زاده مدیر رسانه ای تیم ملی گفت سوال درست ترجمه شد.

کی‌روش گفت: این که شوت به کدام سمت بزنیم و منظور سؤال، این باشد، بی معنی است.

وی در مورد وقت کشی دروازه بان قطر گفت: دفعه اول نبود که شاهد این بودیم و در بازی های گذشته هم این کار را می کردند. باید 10 دقیقه وقت اضافه گرفته می شد اما این کار داور است و من دخالت نمی کنم.

خبرنگاری پرسید ما 90 دقیقه حمله کردیم اما چه فایده ای داشت که کی‌روش عنوان کرد: هر کاری که لازم بود برای گلزنی انجام دادیم. از چپ و راست حمله کردیم. سانترهای متعدد داشتیم اما در نزدیکی خط حمله محکم نبودیم و زهر نداشتیم. در 18 متر آخر زمین می توانستیم موثرتر باشیم و از موقعیت ها استفاده کنیم. هر کاری لازم بود انجام دادیم و می خواستیم از فضاهای مختلف استفاده کنیم اما آنها با 8 نفر دفاع می کردند و فضایی به وجود نیامد. تیمی که اکثرا به دنبال مساوی است می بازد اما این بار این طوری نشد.

۱۳۹۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...