نسخه چاپی

تعطیلی كلاس‌ها برای سخنرانی ظریف

سخنرانی وزیر خارجه كشورمان در همایش دیپلماسی هسته‌ای حاشیه‌های جالب و در عین حال قابل تأملی داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، در هنگام سخنرانی امروز محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در دانشگاه علامه مسئولین و مدیران وزارت خارجه از جمله مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا و مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی و همچنین سیدمحمدکاظم سجاد‌پور رئیس انجمن علوم سیاسی، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، کیهان برزگر دبیر علمی همایش دیپلماسی هسته‌ای در کنار ظریف به سخنان وی گوش می‌دادند.

* سالن اجتماعات شهید آیت‌الله دکتربهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی مملو از جمعیت بود و با اینکه ۳۵۰ صندلی در این سالن تعبیه شده بود اما بیش از ۱۰۰ نفر از میهمانان و دانشجویان به صورت ایستاده سخنان ظریف را گوش می‌دادند.

* وزیرخارجه کشورمان در بخشی از سخنرانی خود با بیان اینکه برای توهین به مردم ایران کسی منطقی ندارد،‌گفت: فضای امنیتی علیه ایران پاشیده شده است.

* وضعیت دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین دانشکده حقوق و علوم سیاسی امروز سه‌شنبه بسیار ویژه بود زیرا این دانشکده میهمانان خاص با تشریفاتی خاص به همراه تعدادی از محافظان وزیر داشتند ضمن اینکه دستگاه مسدودکننده ارتباطات موبایل و بی‌سیم در این محل فعال بود.

* ظریف در بخشی از سخنرانی خود تصریح کرد که صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند مذاکرات به نتیجه نرسد و برای عدم نتیجه‌گیری آن سرمایه‌گذاری ویژه‌ای نیز انجام دادند.

* بیش از ۳۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان و فیلمبرداران در سالن اجتماعات به شکار خبر و سوژه می‌پرداختند.

* وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه پروژه تهدید بودن ایران در دنیا از بین رفته است، افزود:‌ در حال حاضر جبهه داعش و تکفیری به عنوان تهدید جهانی شناخته شده است و این همان جبهه‌ای بود که روزگاری غربی‌ها از آن حمایت می‌کردند.

* ظریف تاکید کرد: ایران هسته‌‌ای با مذاکرات هم اکنون تبدیل به پروژه شکست‌خورده شده است و بنگاه‌های اقتصادی برای آمدن به ایران صف کشیده‌اند.

* لابی ورودی دانشکده علوم و حقوق سیاسی مملو از جمعیت بود و برخی از دانشجویان در زیر باران بیرون ساختمان منتظر ایستاده بودند.

* در حین سخنرانی وزیر خارجه کشورمان تعدادی از دانشجویان و میهمانان در برخی از سخنان ظریف به وجد می‌آمدند برای تشویق وی دست می‌زدند.

* کلاس‌های دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشکده علامه طباطبایی از ساعت ۹ برای سخنرانی محمدجواد ظریف تعطیل شده بود ضمن اینکه اجازه سخنرانی به هیچ تشکلی را پس از صحبت‌های وزیر خارجه کشورمان ندادند و حتی برنامه‌ریزی برای پرسش و پاسخ وجود نداشت.

* در حین سخنرانی محمدجواد ظریف برخی از دانشجویان پلاکاردی در حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایرانی که به صحبت‌های مقام معظم رهبری با عناوینی چون «ما به اعتماد آمریکا احتیاجی نداریم»، «مسئله هسته‌ای بهانه است» و «اگر مذاکرات به نتیجه نرسید روی پای خود بایستیم» اشاره داشت در دست داشتند.

* برخی از افراد حراست دانشگاه پلاکارد دانشجویان را پایین آوردند و حتی کارت‌های دانشجویی آنها را نیز گرفتند.

* برخی از تشکل‌های دانشجویی پس از سخنرانی وزیر خارجه کشورمان با اشاره به صحبت حسن روحانی مبنی براینکه دوران تریبون‌های یک طرفه به پایان رسیده است خواستار پرسش و پاسخ مسئولان دستگاه دیپلماسی شدند.

۱۳۹۳/۹/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...