نسخه چاپی

قیمت دختران عراقی و سوری !

رییس موسسه " تركیه قرن بیست و یك " در آلمان و سردبیر نشریه " قرن بیست و یكم " در دویسبورگ آلمان در سخنانی از خرید و فروش دختران نوجوان پناهجوی سوری و عراقی در خاك تركیه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: رییس موسسه " ترکیه قرن بیست و یک " در آلمان و سردبیر نشریه " قرن بیست و یکم " در دویسبورگ آلمان در سخنانی از خرید و فروش دختران نوجوان پناهجوی سوری و عراقی در خاک ترکیه خبر داد.

سی ان ان ترک گزارش داد؛ دکتر" امید اوزداق" سردبیر نشریه قرن بیست و یک در آلمان در سخنانی شب گذشته در دویسبورگ با انتقاد از حزب حاکم ترکیه ، سیاست های دولت ترکیه در جذب پناهجویان سوری و عراقی را مورد انتقاد قرار داد.

او با اشاره به اینکه دولت ترکیه بدون برنامه به پناهجویان سوری و عراقی اقامت می دهد این اقدام را دارای پیامدهای اجتماعی و فرهنگی گسترده در ترکیه دانست.

او در ادامه با اشاره به اینکه هزاران نفر از پناهجویان به جای استقرار در کمپ های برپا شده در مرز وارد شهرهای مختلف ترکیه شده اند، گفت : "دختران پناهجو حتی خرید و فروش می شوند. دختران باکره و نوجوان با قیمت 5 هزار لیره (2500 دلار) در داخل ترکیه خرید و فروش می شوند."

دولت ترکیه می گوید از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه پذیرای صدها هزار پناهجو از این کشور بوده است.

بر اساس اعلام دولت آنکارا پس از پیدایش بحران گروه تروریستی داعش در عراق سیر مهاجرت عراقی ها نیز به پناهجویان سوری افزوده شده است و تنها در یک مورد در حمله داعش به شهر کوبانی قریب به 200 هزار نفر از ساکنان این شهر به دلیل نزدیکی مرز ترکیه، به این کشور پناه بردند.

حزب حاکم ترکیه می گوید برای پذیرایی از این تعداد پناهجو باید نهادهای بین المللی ، دیگر کشورها و سازمان ملل به دولت ترکیه کمک کنند. سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است بیش از 1.7 میلیون آواره سوری که در کشورهای ترکیه، اردن، لبنان ، عراق و مصر سرگردان هستند، نیازمند دریافت کمک های غذایی فوری اند.

ترکیه در حالی پذیرای صدها هزار پناهجوی سوری و عراقی است که روابط خوبی با دولت دمشق وبغداد ندارد و روابط آنکارا با سوریه و عراق متشنج است.

پیشتر گزارش های زیادی درباره تبدیل شدن ترکیه به ترمینال ورود تروریست های خارجی به سوریه منتشر شده است. دولت سوریه می گوید تروریست های خارجی با حمایت دولت ترکیه وارد خاک این کشور شده و از طریق مرز مشترک 900 کیلومتری بین دو کشور وارد خاک سوریه می شوند. دولت ترکیه این اتهام را رد می کند.

اخیرا ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد تنها راه پایان جنگ داخلی در سوریه، بسته شدن مرز ترکیه با این کشور و پایان دادن به ورود تروریست های خارجی از خاک ترکیه به سوریه است.

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...