نسخه چاپی

واكنش‌ آمریكا به‌ همكاری‌ ‎اقتصادی‌ روسیه ‎و ایران‌

سخنگوی وزرات خارجه آمریكا با اشاره به توافق‌های اقتصادی ایران و روسیه گفت كه این نوع همكاری‌ها می‌تواند منجر به تحریم شوند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جین ساکی، سخنگوی وزرات خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روزانه خود درباره تداوم مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ گفت: "همانگونه که وزیر خارجه [جان کری] و سایرین پیش از ترک وین اعلام کرده‌اند، برنامه مذاکرات این است که بار دیگر در دسامبر دیدار انجام شود."

وی در ادامه گفت که تاکنون جزئیاتی درباره دیدار جدید منتشر نشده است. "زمان هنوز مشخص نیست اما ما در تلاشیم تا زمان و مکان دقیق را مشخص کنیم... ما در این حین با شرکایمان در گروه ۱+۵ در ارتباط می‌مانیم."

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا با اشاره به توافق‌های اقتصادی ایران و روسیه گفت که این نوع همکاری‌ها می‌تواند منجر به تحریم شوند. "ما از گفتگوها بین ایران و روسیه، شامل حوزه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی آتی برنامه‌ریزی شده، مطلع هستیم."

ساکی اعلام کرد که هنوز دسترسی به جزئیات ندارند و بنابراین نمی‌توانند "به صورت انتزاعی درباره قابل تحریم‌ بودن این همکاری‌ها اظهار نظر کنند. "ما به بررسی تحولات و نیز مباحث مرتبط با فعالیت‌های آتی ادامه خواهیم داد."

ساکی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره علاقه برخی کشورها برای بازگشت به صنعت خودروسازی ایران گفت که این کشور هنوز برای تجارت بسته است: "ایران هنوز برای تجارت باز نشده است. فکر می‌کنم این امر کاملا واضح است."

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...