نسخه چاپی

وعده آخوندی درباره راه‌آهن گرگان-مشهد

وزیر راه وشهر سازی با اعلام اینكه راه‌آهن گرگان-مشهد را با برداشت از صندوق توسعه ملی می‌سازیم گفت: فرودگاه بین‌المللی گرگان تا اوایل سال آینده تجهیز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عباس آخوندی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرودگاه گرگان از فرودگاه‌های مهم است که اعتبارات خوبی نیز برای آن گذاشته شده است.

وی افزود: امسال 15 میلیارد تومان و سال بعد نیز 20 میلیارد تومان برای این فرودگاه اعتبار تخصیص داده شده که از محل آن دستگاه‌ها و تجهیزات جدید ناوبری خریداری شده و در اوایل سال بعد نصب و راه اندازی می‌شوند.

آخوندی تصریح کرد: ترمینال بین‌المللی فرودگاه نیز نیمه کاره است که در حال انجام نازک کاری است تا پروازهای بین‌المللی از آنجا انجام شود.

وی گفت: فرودگاه کلاله نیز از نگاه وزارت راه و شهرسازی از فرودگاه‌های مدرن و مجهز کشور است و مشکل ما در این فرودگاه صرفه اقتصادی پروازها است، با توجه به اینکه همه پروازها باید از سوی شرکت‌های خصوصی تعیین شود هنوز از جهت صرفه اقتصادی اظهار تمایل نداشته‌اند.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، اگر هواپیماهای جدید وارد شوند مسافرها بین فرودگاه‌های کوچک جابجا می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان گلستان گفت: مسیر گرگان به بجنورد بار جاده‌ای زیادی دارد که بخش عمده‌ای از آن باید به سمت حمل و‌نقل ریلی جابجا شود که سریع‌تر و ایمن‌تر نیز هست.

آخوندی افزود: برای قطار گرگان – مشهد نیز قرار شده از طریق صندوق توسعه ملی ورود کنیم تا تامین اعتبار شود .

وی تاکید کرد: براساس اعتبار ریالی پروژه از سمت گرگان نیز آغاز می‌شود و مجوزهای لازم برای تامین منابع ارزی از صندوق ذخیره ارزی نیز گرفته شده است.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...