نسخه چاپی

ایران كاندیدای یك پست در سازمان ملل شد

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد ایران با وجود اعتراض نماینده رژیم‌ صهیونیستی در سازمان ملل، برای تصدی پست معاونت كمیته نهادهای غیردولتی سازمان ملل كاندیدا شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد که ایران در تلاش است تا کرسی معاونت کمیته مهم نهادهای غیردولتی (NGO) سازمان ملل را از آن خود کند.

این کمیته وظیفه تائید اعتبارنامه نهادهای غیردولتی را که خواستار ورود به سازمان ملل هستند، بر عهده دارد. عضویت ایران در این کمیته کلیدی در ماه اردیبهشت با واکنش تند آمریکا مواجه شد. واشنگتن با ادعای وضعیت بد حقوق بشری در ایران، عضویت تهران در این کمیته را «نگران‌کننده» توصیف کرده بود.

عضویت چهار ساله ایران در این کمیته رسما از سال 2015 آغاز می‌شود. رویترز گزارش داده است نامه‌ای را رویت کرده که نشان می‌دهد تهران برای تصدی معاونت این کمیته اعلام کاندیداتوری کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت «ران پروسور» نماینده رژیم‌صهیونیستی در سازمان ملل به این گزارش واکنش نشان داده و از این اقدام انتقاد کرده است. پروسور در گفت‌وگو با رویترز، با متهم کردن تهران به نقض حقوق بشر، معاونت ایران در این کمیته را «نامعقول» خوانده است.

کمیته نهادهای غیردولتی سازمان ملل 19 عضو دارد و دور جدید آن اولین جلسه خود را اواخر ماه ژانویه برگزار می‌کند.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...