نسخه چاپی

سرقت اینترنتی دانش آموز از معلم خود

شاگردی كه اقدام به سرقت اینترنتی از حساب معلم خود كرده بود از سوی پلیس سایبری مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، شاگردی که اقدام به سرقت اینترنتی از حساب معلم خود کرده بود از سوی پلیس سایبری مازندران شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ «احمدرضا رستمی» رئیس پلیس فتای استان مازندران گفت: در پی شکایت مردی به نام «قاسم» با بیان اینکه در بررسی پرینت حساب خود متوجه برداشت هفت میلیون ریال به صورت اینترنتی شده، پرونده این شکایت به جریان افتاد.

وی افزود: بلافاصله مراتب در دستور کار قرار گرفت و با تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه کارشناسان فنی سرانجام دزد که دانش‌آموز 16 ساله‌ای به نام حسام است شناسایی شد.

سرهنگ رستمی ادامه داد: با شناسایی این نوجوان، کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. وی بیان داشت: حسام اقرار کرد مالباخته معلم خصوصی من بوده و زمانی که برای تدریس خصوصی به خانه وی می‌رفتم روزی که قصد پرداخت قبوضش را از طریق تلفنبانک داشته اطلاعات حسابش را یادداشت و مدتی بعد در فرصتی مناسب اقدام به سرقت از حساب وی برای خرید شارژ و فروش آن به دیگران کردم.

رئیس پلیس فتای استان مازندران تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد. رستمی با هشدار به شهروندان گفت: رمز کارت‌های بانکی را روی آنها یادداشت نکرده یا کنار آنها نگهداری نکنید و از در اختیار قرار دادن کارت عابر بانک خود به افراد غیر پرهیز شود تا زمینه‌ای برای تحریک و ارتکاب به جرم برای دیگران فراهم نشده و با تغییر دوره‌ای رمز عابربانک خود ضریب امنیت آن را بالا ببرید.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...