نسخه چاپی

با وزیركشور دوست صمیمی ام؛ دعوایمان نیاندازید!

عکس خبري -با وزيرکشور دوست صميمي ام؛ دعوايمان نياندازيد!

وزیربهداشت درباره انتقادات از عملكرد وزارت بهداشت در درمان معتادان و همچنین، اجرا نكردن دستورات وزیر كشور گفت: تا به حال موضوعی نبوده است كه وزیركشور بفرمایند و ما اجرا نكنیم، رحمانی فضلی دوست بسیار صمیمی‌ام است، ما را دعوا نیاندازید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی درباره اینکه با حضور رئیس جمهور و تلاش حضرتعالی نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد ولی چرا تاکنون جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که رئیس جمهور ریاست آن را برعهده دارد و شما نیز در آن شرکت می‌کنید، با حضور رئیس‌جمهور برگزار نشده است؟ کما اینکه یکی از مسئولان ستاد نیز عنوان کرده است، شما و وزیر تعاون به دستورات آقای رحمانی فضلی نیز گوش نمی‌دهید، اظهار داشت: اول اینکه دومین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار می‌شود، آقای دکتر رحمانی فضلی نیز مسئولیت‌ بسیار سنگینی دارند و از نظر من مهم‌ترین وزیر کابینه نیز وزیر کشور است و جدا از مسئولیت‌شان که ما باید به وی احترام بگذاریم، دوست بسیار صمیمی و عزیز ما هم هستند و بسیار هم کمک می‌کنند.

وی درباره اینکه معاون درمان اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرده است شما و آقای ربیعی وزیر تعاون دستور وزیر کشور را اجرا نمی‌کنید، افزود: خیر؛ تا به حال موضوعی نبوده است که وی بفرماید و ما اجرا نکنیم.

هاشمی ادامه داد: یک جلسه ای بود که خدمت‌شان بودیم، و هیچ مشکلی نبود و این خبر به نظر من خودساخته است.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که مسئله مهم و انتقادها به این مسئله است که وزرات بهداشت نقش واقعی خود را در حوزه درمان معتادان ایفا نمی‌کند، بیان داشت: این مطلب هم خودساخته است، از خودت یک سئوالی در آوردی؛ اجازه بده برویم.

هاشمی پس از اصرار مجدد که چرا به این سئوال پاسخ نمی‌دهید و همچنین، ممانعت برخی اطرافیانش در جلوگیری از ادامه مصاحبه، گفت: من که هر دو سوالت را به خوبی جواب دادم.

وزیر بهداشت در نهایت در پاسخ به این مسئله که مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان می‌کنند وزارت بهداشت وظیفه خود در اجرای مصوبات درمان معتادان را اجرا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: هر چیزی گفتند خوب کاری کردند؛ ما را دعوا نیاندازید.

چندی قبل یکی از خبرگزاری‌ها با «فرید براتی سده» معاون درمان اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت‌وگوی داشت که وی در بخش‌های از این مصاحبه عنوان کرده بود: «ستاد فقط دستگاه هماهنگ کننده است، وقتی وزارت بهداشت و وزارت رفاه مواد قانونی مبارزه با مواد مخدر را که بر عهده دارند انجام نمی‌دهند؛ حرفی برای گفتن نمی‌ماند.» «۱۰ بار خودم نامه نوشتم به وزارت تعاون اما جواب نامه ما را نمی‌دهند. ستاد این وسط چکار کند.» «وقتی رئیس جمهور بیاید وزیر بهداشت و تعاون نمی‌تواند نیاید. چون رئیس جمهور از آنها کار می‌خواهد، می‌تواند سوال کند چرا بیمه را اجرایی نمی‌کنید. چرا موضوع درمان و اشتغال معتادان را که مصوبه هم دارد اجرایی نمی‌کنید.» «اینها همه در قانون دیده شده و وزارت بهداشت و وزارت رفاه مسئول هستند اما انجام نمی‌دهند.

گره کار حضور رئیس ستاد یعنی شخص رئیس جمهور است» «شاید این سخن من باعث شود که از ستاد اخراج شوم. اما طوری نیست می‌گویم، وزیر بهداشت و وزیر رفاه آیا واقعاً دستور وزیر کشور را اجرا می‌کنند؟» «ما یک وظیفه داریم برای معتادی که تمایل به مصرف دارد. برای همین خدمات کاهش آسیب داریم که در همه کشورها هست. به‌عنوان مثال یک سال است که به ما می‌گویند بروید خودتان برای معتاد تزریق کنید تا معتاد خودش تزریق نکند تا مانع مرگ خود شود» «اتفاقاً سر این موضوع بحث شد، و حتی قرار شد برویم در چند استان اجرا کنیم و تنها وزارت بهداشت مخالفت کرد» «دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت می‌گوید ما نمی‌توانیم مواد مخدری که نمی‌دانیم چی هست را تزریق کنیم و موجب مرگ معتاد شویم».

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...