نسخه چاپی

دخترانی كه اجبارا به داعش می پیوندند

در حالیكه مسئول هماهنگی مبارزه با خشونت و افراطی گری سوئد از مسافرت اجبار برخی دختران به سوریه و عراق جهت پیوستن به داعش پرده برمی دارد، دستگاه اطلاعاتی این كشور نیز، از افزایش روبه رشد تعداد تروریست های سوئدی كه به این دو كشور سفر می كنند، ابراز نگرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه "د لوکال" سوئد، به نقل از "اندریس ثورنبرگ" رئیس دستگاه اطلاعاتی سوئد نوشت: یکی از کشورهای اروپایی که از معضل مسافرت شهروندان خود به سوریه و عراق جهت پیوستن به گروه تروریستی داعش رنج می‌برد، کشور سوئد می باشد؛ پدیده ای که به سرعت روبه رشد است و تا کنون، بیش از ۳۰۰ شهروند سوئدی، برای جنگیدن در کنار گروه تروریستی داعش، به سوریه، یمن و عراق مسافرت کرده اند.

این روزنامه اشاره کرده است که در تابستان گذشته، "منا ساهلین" رئیس پیشین حزب سوسیال دموکرات، را به عنوان هماهنگ کننده ای ملی علیه افراطی گری و خشونت تعیین کرد که وظیفه او، توسعه بخشی به روند همکاری میان مقامات داخلی، دستگاه های دولتی و دیگر سازمان ها بوده است.

"ساهلین" می گوید: بسیاری از جوانان سوئدی به محض خروج از کشور، خود تصمیم گرفته اند که به گروه های تروریستی بپیوندند، ولی تعدادی از آنان، بویژه دختران، مجبور شده اند و یا اینکه جهت سفر به غرب آسیا، خریداری شده اند.

او افزود: خانوده های جوانانی که به داعش پیوسته اند، اظهار شکایت کرده اند که فرزندانشان از روی اختیار و داوطلبانه به این گروه تروریستی نپیوسته اند و خواستند که تحقیقات لازم در مورد عاملان خرید و فروش جوانان صورت گیرد.

پیش از این نیز، دستگاه اطلاعاتی سوئد فاش ساخته بود که حدود دویست تن در سوئد وجود دارند که قابلیت و آمادگی انجام حملات تروریستی در این کشور را دارا می‌باشند.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...