نسخه چاپی

اظهارات روانچی در دیدار با همتای ایتالیایی

معاون وزیر امور خارجه گفت: ایران گام‌های بلندی را برای حل موارد اختلافی موضوع هسته‌ای برداشته و توافق نهایی نیاز به گام‌های جدی طرف مقابل دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در چهارچوب گفتگوهای مشورتی دو کشور ایران و ایتالیا، لاپو پیستللی، معاون وزارت امور خارجه ایتالیا طی سفری به تهران با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه ملاقات و در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

در این ملاقات مجید تخت روانچی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته طی یکسال اخیر در روابط دو کشور خواستار توسعه متوازن روابط تهران – رم در ابعاد مختلف، تعمیق بخشیدن به آن بر اساس منافع و علایق مشترک و ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور شد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضوع هسته ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران گام های بزرگی را برای حل این موضوع برداشته و امیدوار است با اتخاذ گام های جدی از سوی طرف مقابل به زودی به توافق جامع برسیم.

لاپو پیستللی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم منطقه‌ای ایران و تاکید بر اراده ایتالیا برای توسعه مناسبات خود با تهران ابراز امیدواری کرد روابط تهران – رم در مسیر توسعه گام بردارد.

وی همچنین با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی های ناشی از تحولات عراق و سوریه و اقدامات تروریستی داعش در منطقه و نیز وجود علایق مختلف دو جانبه، منطقه ای و بین المللی بر ضرورت افزایش همکاری ها و رایزنی های ایران و ایتالیا تاکید کرد.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...