نسخه چاپی

دانشگاهی كه نه عضو هیات علمی دارد و نه بودجه!!

یكی از مشكلاتی كه در این دانشگاه به چشم می‌آید این است كه هنگامی كه آخرین كلاس تمام می‌شود استاد كلید دانشگاه را به یكی از دانشجویان می‌دهد تا دانشجو فردا در دانشگاه را باز كند و این مسئله به صورت چرخشی انجام می‌گیرد و هر روز یكی از دانشجویان اقدام به باز كردن در دانشگاه می‌كند.

به گزارش نما ، یکی از دانشجویان دانشگاه علوم و فناوری‌های نوین گلبهار در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در مشهد، در رابطه با مشکلاتی که در این دانشگاه وجود دارد، گفت: این دانشگاه از سال 90 علارغم نداشتن ساختمان مجزا و بودجه افتتاح شد.

وی با اشاره به این‌که این دانشگاه از کمترین امکانات برخوردار نیست، افزود: متاسفانه این دانشگاه نه عضو هیان علمی و نه خوابگاه دارد.

این دانشجو ضمن بیان این مطلب که در دانشگاه تنها سه نفر مشغول به کار هستند، بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در این دانشگاه به چشم می‌آید این است که هنگامی که آخرین کلاس تمام می‌شود استاد کلید دانشگاه را به یکی از دانشجویان می‌دهد تا دانشجو فردا در دانشگاه را باز کند و این مسئله به صورت چرخشی انجام می‌گیرد و هر روز یکی از دانشجویان اقدام به باز کردن در دانشگاه می‌کند.

وی با اشاره به این‌که این دانشگاه تنها دارای پنج کلاس و بدون آزمایشگاه است، خاطرنشان کرد: به دلیل نبود آزمایشگاه، اساتید تنها دروس را به شکل تئوری آموزش می‌دهند. اعتراضات بسیاری انجام شده است؛ اما تا کنون هیچ جوابی از ناحیه مسئولان داده نشده است.

این دانشجوی دانشگاه علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه گلبهار ضمن بیان این موضوع که رئیس دانشگاه تنها شنبه و یکشنبه هر هفته در دانشگاه حضور دارد و مابقی هفته را در سمنان می‌باشد، ادامه داد: دانشگاه دارای 200 دانشجو در رشته‌های مختلف است که به دلیل نداشتن ساختمان مجزا، این فضا جوابگوی این تعداد دانشجو نیست و هنگامی که به مسئولان اعتراض می‌کنیم آنان می‌گویند احتمال دارد دانشگاه منحل شود!

وی ضمن بیان این‌که دانشگاه بوفه، سلف و انتشارات ندارد، گفت: کیفیت کلاس‌ها پایین است و اساتید به دلیل نبود امکانات انگیزه‌ای برای تدریس ندارند و امید است مسئولان دانشگاه تصمیمی اتخاذ کنند که به نفع دانشجویان باشد، حداقل چنانچه قرار است دانشگاه منحل شود هر چه زودتر این اقدام صورت گیرد تا هم دانشجویان و اساتید تکلیف خود را بدانند و هم به گونه‌ای این انحلال صورت گیرد که دانشجویان هر کدام از شهرستان‌ها جهت ادامه تحصیل به دانشگاهی در محل زندگی خود مراجعه کنند.

این دانشجو در پایان ضمن اشاره به این‌که فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه انجام نمی‌شود، تصریح کرد: دانشجویان برای گذراندن دروس تربیت بدنی باید در یکی از سالن‌های ورزشی سطح شهر حضور یابند و حتی هزینه و اجاره سالن را دانشجو باید بپردازد!!

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...