نسخه چاپی

تشریح اقدامات قرارگاه مبارزه با سرقت

سردار محمدرضا مقیمی در سی و هفتمین جلسه قرارگاه مركزی مبارزه با سرقت كه با حضور جانشین فرمانده نیروی انتظامی و روسای قرارگاه‌های 4 استان برگزار شده بود، گفت: از آنجا كه جرم سرقت از دغدغه‌های اصلی مردم است، مبارزه با این جرم در اولویت اصلی اقدامات پلیس قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری پلیس، دبیر قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت، اشراف اطلاعاتی بر گروه‌های خاص مجرمان از جمله اراذل و اوباش، تشکیل کارگروه پژوهشی مبارزه با سرقت و اجرای ۱۴ مرحله طرح عملیاتی مبارزه با سرقت را از اقدامات قرارگاه مبارزه با سرقت عنوان کرد.

سردار محمدرضا مقیمی در سی و هفتمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت که با حضور جانشین فرمانده نیروی انتظامی و روسای قرارگاه‌های 4 استان برگزار شده بود، گفت: از آنجا که جرم سرقت از دغدغه‌های اصلی مردم است، مبارزه با این جرم در اولویت اصلی اقدامات پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، 14 استان اولویت بندی شدند و تا امروز36 جلسه با حضور اعضای اصلی برگزار شده علاوه بر این، تیم های بازرسی در استان‌ها ضمن بررسی تمامی آمار و عملکردها، نسبت به راستی آزمایی آن‌ها اقدام کردند.

دبیر قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت، دیگر اقدامات انجام شده در این قرارگاه را، اشراف اطلاعاتی بر گروه های خاص مجرمان از جمله اراذل و اوباش، تشکیل کارگروه پژوهشی مبارزه با سرقت و طراحی کلان نظام جامع پیشگیری در مقابله با این جرم، راه اندازی شعبه های مبارزه با سرقت در مراجع قضائی استان ها و اجرا و هدایت 14 مرحله طرح عملیاتی مبارزه با سرقت برشمرد.

رئیس پلیس آگاهی کشورمان، از برگزاری جلسه با سازمان‌های خارج از ناجا، خبر داد و گفت: این سازمان‌ها از جمله دبیرخانه شورای امنیت کشور، معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه، وزارت نیرو، سازمان استاندارد، شرکت‌های خودروساز، کمیسیون قضائی مجلس، بیمه، بانک ها و ... می‌باشند که در راستای ارتقای ضریب ایمنی با مسئولان این سازمان‌ها به بحث و گفت‌وگو نشستیم.

به گفته مقیمی، وقوع کلیه جرایم سرقت در سال 92 نسبت به 91، 29 درصد افزایش یافته که این رقم امسال به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: میزان کشف به وقوع این جرم در 14 استان کشور، در سال 91، 59 درصد در سال 92، 60 درصد و در سال 93، 65 درصد افزایش داشته است که نشان می‌دهد کشف به وقوع جرم سرقت 5 درصد نسبت به سال گذشته، افزایش داشته است.

دبیر قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت، تصریح کرد: میزان وقوع به وقوع این جرم در سال 91 نسبت به 92، 15 درصد افزایش و در سال 93 این میزان 13 درصد کاهش داشته همچنین میزان کشف به کشف نیز امسال 8 درصد افزایش یافته است.

سردار مقیمی ادامه داد: کاهش و رشد منفی وقوع سرقت در استان های هدف مانند اصفهان، لرستان، فارس، مازندران، آذربایجان غربی، کرمان، کرمانشاه، خوزستان، غرب تهران، آذربایجان شرقی و غرب تهران، انجام شده است. این در حالی است که سایر استان‌ها کاهش وقوع نداشته‌اند اما افزایش رشد را متوقف کردند.

رئیس پلیس آگاهی کشور تاکید کرد: اراده پیشگیری و مقابله با سرقت در اکثر نهادهای برون سازمانی ایجاد شده و بیشتر آن‌ها از جمله بانک‌ها و شرکت‌های خودروساز مصمم بر انجام وظایف خود هستند همچنین، قرارگاه‌های استانی مبارزه با سرقت نیز باعث هم افزایی شدند و مبارزه با این جرم از اهداف اصلی استان‌ها است.

وی همچنین عزم جدی مسئولان قوه قضائیه و معاونت پیشگیری از جرم این قوه و رده‌های اجرایی بر امر مبارزه با سرقت را یادآور شد.

سردار مقیمی، بر کشف و استرداد اموال مسروقه به مالباختگان و تقویت اشراف اطلاعاتی در راستای دستگیری و انهدام باندهای سارقان حرفه‌ای و سابقه دار تاکید کرد و افزود: فرماندهان استان‌ها باید با عزم جدی، مبارزه با سرقت را در اولویت قرار دهند تا کارها بهتر و منسجم تر انجام شود.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...