نسخه چاپی

ساخت پیشرفته‌ترین مركز سرطان ایران

عکس خبري -ساخت پيشرفته‌ترين مرکز سرطان ايران

رئیس سازمان سرطان‌شناسی ایران گفت: به زودی پیشرفته‌ترین مركز سرطان با عنوان مركز جامع كنترل سرطان ایران در زمینی به مساحت ۵۲ هزار متر در غرب تهران ساخته می‌شود و پیشرفته‌ترین خدمات را ارائه خواهد داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد اسماعیل اکبری رئیس سازمان سرطان‌شناسی ایران در نخستین کنگره بین‌المللی سرطان‌های دستگاه گوارش ایران را دارای بالاترین رقم ابتلا به سرطان در میان کشورهای جهان دانست و گفت: این بیماری نه تنها امروز بلکه در آینده کشورمان را دچار گرفتاری‌های متعدد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر چه رقم مبتلایان به سرطان در ایران در قیاس با سایر کشورهای جهان پایین‌تر است اما رشد این بیماری در ایران در رتبه نخست جهان قرار دارد که این مهم ضرورت توجه به رشد سرطان را یادآوری می‌‌شود.

اکبری تاکید کرد: باید در کشور توانمندی‌ها و کمیت و کیفیت نیروهای متخصص را افزایش دهیم و در حوزه داروها بیش از پیش فعالیت کنیم تا آمادگی مواجه با سرطان‌ها در آینده را داشته باشیم.

رئیس سازمان سرطان‌شناسی، خاطر نشان کرد: این افزایش توانمندی کاری سخت است چرا که امکانات و دستگاه‌های گرانقیمت، داروهای گرانقیمت و کارشناسان زبده و خبره می‌خواهد.

وی افزود: اگر در همین حالت رشد سرطان را کنترل کنیم در آینده هیچ تغییری در شمار افراد مبتلا به سرطان ایجاد نخواهد شد یعنی تا 30 سال آینده ما همین تعداد افراد مبتلا به سرطان را خواهیم داشت.

اکبری تاکید کرد: با تعارف نمی‌توان این مشکل را حل کرد بلکه باید توانمندی را با کار تیمی‌ و نه کار انفرادی افزایش داد.

رئیس سازمان سرطان‌شناسی ایران، گفت:‌در هیچ جای جهان دولت‌ها و متخصصان به تنهایی نمی‌توانند در این عرصه موفق شوند بلکه ان جی‌یوها و بنیادهای خیریه وارد عمل می‌شوند و در این راستا در ایران نیز بنیاد خیریه تات همت کرده است تا وارد حوزه سرطان شود که کمک زیادی به ما خواهد کرد.

وی گفت: به زودی پیشرفته‌ترین مرکز سرطان با عنوان مرکز جامع کنترل سرطان ایران توسط بنیاد خیریه تات در زمینی به مساحت 52 هزار متر در غرب تهران ساخته می‌شود و پیشرفته‌ترین خدمات را ارائه خواهد داد.

نخستین کنگره بین‌المللی سرطان‌های دستگاه گوارش 12 تا 14 آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزار می‌شود.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...