نسخه چاپی

پورمحمدی: فساد به تحریم كمك می‌كند

وزیر دادگستری با اشاره به اینكه به مبحث پیشگیری از وقوع فساد نپرداخته‌ایم گفت: فساد مالی و فساد اداری دو تیغه یك قیچی است كه علیه نظام و ملت ما حركت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در نشست خبری همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که در وزارت دادگستری برگزار شد، با بیان اینکه موضوع این نشست تبیین اهداف و اعلام برنامه‌های این همایش است،‌ گفت: موضوع فساد امروزه از دغدغه‌های جدی همه جوامع است و اکثر کشورهای دنیا با آن روبرو هستند هم در سطح ملی و داخلی و هم در سطح فراملی و بین‌المللی.

وی افزود: تاکنون قوانین و کنوانسیون‌های مختلف برای مبارزه با فساد، پول‌شویی و قاچاق تصویب شده است که آخرین آن کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با فساد سازمان ملل بود که ایران از همان ابتدا به این کنوانسیون پیوست و در سال 88 به عضویت رسمی این کنوانسیون درآمد.

وزیر دادگستری اظهار داشت: از بعد داخلی هم سالم‌سازی محیط زندگی، کسب و کار، محیط اداری و اقتصادی از جمله فعالیت‌ها برای مبارزه با فساد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم نظام میزان ارتقای سلامت اداری است،‌ گفت: به دلیل عدم دسترسی به اهداف نظام جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 80 فرمان 8 ماده‌ای را صادر کردند که در آن وظایف سه قوه را مورد تاکید قرار دادند.

پورمحمدی بیان داشت: نکته بسیار اساسی و مهمی که در مطلع این فرمان 8 ماده‌ای بیان شده تاکید بر سالم‌سازی و پیشگیری از بروز فساد دارد.

وی اظهار داشت: مبحث پیشگیری جزء موثرترین ابزار مقابله با فساد است و می‌توان گفت آنچنان که باید به مبحث پیشگیری نپرداختیم.

وی با اشاره به تحریم اقتصادی ایران در سال‌های اخیر، اظهار داشت: تحریم اهداف اقتصادی ما را نشانه گرفته و بر آنها ضربه می‌زنند و فساد که عامل بازدارنده و کند شدن حرکت کشور است به بسترسازی برای تحریم کمک کرده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: فساد مالی و فساد اداری دو روی یک سکه و دو تیغه یک قیچی است که علیه ملت و کشور ما حرکت می‌کند.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...