نسخه چاپی

چگونگی انتخاب آیت‌الله موحدی‌كرمانی

عکس خبري -چگونگي انتخاب آيت‌الله موحدي‌کرماني

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مطرح بودن سه گزینه حضرات آیات امامی‌كاشانی، مجتهدشبستری و موحدی‌كرمانی برای دبیركلی این تشكل، گفت: هیچ‌كدام از این گزینه‌ها خواهان كاندیداتوری برای دبیركلی نبودند.

به گزارش نما به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیرکل فقید این تشکل، اظهار داشت: شب گذشته جلسه فوق‌العاده جامعه روحانیت مبارز برگزار شد و آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اجماع اعضا به عنوان دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز انتخاب شد.

وی از گفت‌وگوها و رایزنی‌ها در طول 2 هفته‌ گذشته روی 3 گزینه برای دبیرکلی خبر داد و افزود: آیت‌الله امامی‌کاشانی، آیت‌الله مجتهدشبستری و آیت‌الله موحدی‌کرمانی به عنوان گزینه‌های دبیرکلی مطرح بودند.

مصباحی‌مقدم بر همین اساس یادآور شد: دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منوط به این بود که ایشان تبریز را رها کند اما با مشورتی که با دفتر رهبر معظم انقلاب انجام دادند، از آنجا که معظم‌له جایگزینی برای ایشان نیافتند و روی ادامه حضور ایشان به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز تأکید داشتند، لذا بحث دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منتفی شد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله امامی‌کاشانی نیز با اصرار خود کاندیداتوری برای دبیرکل جامعه روحانیت مبارز را نپذیرفت، گفت: لذا کاندیداتوری از طرف خود هیچ کدام از گزینه‌ها مطرح نشده بود و صرفاً به آنان پیشنهاد شده بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد محتوای سخنان آیت‌الله موحدی‌کرمانی پس از انتخاب به عنوان دبیرکل این تشکل، تصریح کرد: آیت‌الله موحدی‌کرمانی بر فعال‌تر شدن جامعه روحانیت مبارز تأکید داشت به علاوه معتقد بود که شوراهای مناطق این تشکل باید تقویت شود.

وی وجود دفاتر جامعه روحانیت مبارز در چند منطقه و چند استان را یادآور شد و گفت: شوراهای استانی و مناطق کاندیداهای خود را برای ترمیم جامعه روحانیت مبارز مطرح خواهند کرد و در شورای مرکزی برای افزایش تعداد تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اعلام خبر برگزاری نشست عمومی اعضای جامعه روحانیت مبارز در تهران در آینده نزدیک گفت: در این جلسه آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل، حجت‌الاسلام تقوی معاون سیاسی و اینجانب به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز سخنرانی خواهیم کرد.

مصباحی‌مقدم از تعداد زیادی از روحانیون تهران برای شرکت در این جلسه به منظور برگزاری جلسه‌ای بزرگ و پربار خبر داد و در مورد جلسه دیشب گفت: همه اعضا در جلسه دیشب حضور نداشتند اما بیش از دوسوم اعضا شرکت کرده بودند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان تصریح کرد: در ترکیب این تشکل فعلاً بنای تغییر نداریم اما با توجه به وفات تعدادی از اعضا از جمله حجت‌الاسلام دعاگو، حجت‌الاسلام هزاوه‌ای و حجت‌الاسلام انواری باید برای آنها جایگزین یافته و در ترکیب جامعه روحانیت مبارز دست به ترمیم بزنند.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...