نسخه چاپی

ادعای آمریكایی‎ها درباره حملات هكری ایران

رسانه‌های آمریكایی در روزهای اخیر تبلیغات تازه ای را در مورد حملات هكرهای ایرانی به شبكه های رایانه ای دو بخش دولتی و خصوصی در این كشور به راه انداخته اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه‌های آمریکایی در روزهای اخیر تبلیغات تازه ای را در مورد حملات هکرهای ایرانی به شبکه های رایانه ای دو بخش دولتی و خصوصی در این کشور به راه انداخته اند.

به گزارش یو اس ای تودی، این رسانه‌ها می گویند هکرهای ایرانی ادارات و وزارتخانه‌های مختلف دولتی و همین طور بخش‌های انرژی، حمل و نقل و زیرساخت‌های متعدد در ایالات متحده و 15 کشور دیگر را هدف قرار داده‌اند.

موسسه امنیتی Cylance که مقر آن در آروین کالیفرنیا واقع است و اولین بار مدعی اجرای این حملات شده اعلام کرده که مهاجمان موفق به سرقت اطلاعات و اقلام بسیار حساسی از حداقل 50 شرکت در سراسر جهان نیز شده‌اند. از این شرکت‌ها 10 شرکت آمریکایی هستند.

شرکت یاد شده هشدار داده احتمال وقوع حملات سایبری که بتواند ساختارهای فیزیکی را در سطوح ملی و جهانی تعریب کند روز به روز در حال افزایش است.

حمید بابایی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در گفتگو با رویترز این گزارش را بی اساس دانست و آن را ادعایی بی پایه دانست که با هدف لکه دار کردن وجهه دولت ایران مطرح شده است.

در حمله یاد شده که ظاهراً عملیات شکافنده نام داشته از ابزارهای عمومی و خاص هکری برای حمله به اهدافی در سراسر جهان و نفوذ به آن‌ها استفاده شده است. شرکت امنیتی Cylance مدعی شده حملات مذکور از دو سال قبل در جریان بوده و توانایی‌های فنی تیم طراح آن با سرعت چشمگیری ارتقا یافته است.

از جمله دیگر اهداف این حملات می‌توان به بخش‌های نظامی، نفت و گاز، انرژی، آب و برق، حمل و نقل، بیمارستان‌ها، بخش ارتباطات و مخابرات، فناوری آموزش، هوا- فضا، پیمانکاران دفاعی، صنایع شیمیایی، شرکت‌های خصوصی و بخش دولتی اشاره کرد.

از جمله دیگر کشورهایی که هدف این حملات بوده‌اند می‌توان به کانادا، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان، هند، رژیم صهیونیستی، کویت، مکزیک، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، کره جنوبی، ترکیه و امارات متحده عربی اشاره کرد.

بنا بر اعلام منابع آمریکایی، مرکز طراحی این حملات در تهران بوده ولی از همکاری افرادی در هلند، کانادا و انگلیس هم بهره گرفته شده است. همچنین ادعا شده که حمله سال 2013 بر علیه شبکه رایانه ای نیروی دریایی آمریکا هم توسط همین گروه صورت گرفته است.

در انتهای این گزارش هم تصریح شده مهاجمان به خوبی توانسته‌اند جلوی شناسایی خود توسط نرم افزارهای امنیتی و دیگر فناوری‌های موجود رابگیرند.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...