نسخه چاپی

لیگ‌بسكتبال برای سیما هیچ اهمیتی ندارد

مسئولان سیما اول هفته و در جریان هفته هفتم لیگ برتر، باوجود تغییر برنامه لیگ برای پخش مهمترین بازی هفته، مسابقه دوستانه فوتسال را ترجیح داد و برای چندمین بار ثابت كرد به این رشته پرطرفدار اهمیتی نمی‌دهد

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مسئله پخش تلویزیونی مسابقات بسکتبال مدت‌هاست یکی از مسائل مهم لیگ برتر است.

مدت‌هاست یکی از مهمترین بحث‌های پیرامون اسپانسرینگ، بحث پخش مستقیم این مسابقات است اما صداوسیما بارها ثابت کرده تمایلی به تعامل با فدراسیون در این رابطه ندارد.

فدراسیون بسکتبال برای کمک به پخش مستقیم مسابقات لیگ برتر بندی در آئین‌نامه آورده که بر اساس آن ساعت مسابقاتی که پخش تلویزیونی خواهند داشت، تغییر می‌کند.

این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که کنداکتور سیما معمولا خیلی سخت تغییر می‌کند.

بعد از تاسیس شبکه‌های متعدد در صداوسیما، تعدادی از این شبکه‌ها برای پخش دیدارهای لیگ برتر اعلام آمادگی کردند.

در اولین اقدام مسئولان پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر مذاکره با مسئولان شبکه استانی خوزستان را آغاز کردند.

برخی منابع از انعقاد قرارداد بین دو طرف و پرداخت پول برای پخش مستقیم این مسابقات خبر می‌دهند خبری که البته تایید یا تکذیب نشده است.

به هرحال مسابقات پتروشیمی در این فصل از شبکه استانی خوزستان به صورت مستقیم پخش می‌شود و روزهای اخیر هم گفته می‌شود مسئولان شبکه شما برای پخش مسابقات این تیم وارد مذاکره با مسئولان پتروشیمی شده‌اند. نکته عجیب اینکه پیش از این مسئولان صداوسیما حتی مسابقات بین‌المللی پتروشیمی و فینال‌های لیگ برتر که در این شهر برگزار میشد را هم به دلیل دور بودن محل برگزاری مسابقات از مرکز استان پوشش نمی‌دادند.

در هفته هفتم لیگ برتر اما اتفاق تاسف‌آور، رفتار سیما در قبال بازی مهرام و دانشگاه آزاد بود.

انتظار علاقه‌مندان این بود که این دیدار به عنوان مهمترین دیدار هفته و نبرد دو تیم از سه تیم اول جدول رده‌بندی پخش مستقیم شود.

باتوجه به اینکه این دیدار روز دوشنبه برگزار میشد و مشکل همزمانی با دیدارهای لیگ برتر فوتبال که برای مسابقات پنجشنبه وجود دارد هم در این دیدار وجود نداشت، به نظر مشکلی در پخش این دیدار نبود.

یک روز پیش از مسابقه مسئولان فدراسیون با مسئولان دو تیم تماس می‌گیرند تا درباره تغییر ساعت دیدار با آنها توافق کنند. بعد از انجام این توافق و تعیین ساعت 15 به جای 16 مسئولان دو تیم برای تغییر برنامه آماده‌سازی تیم‌هایشان آماده می‌شوند.

حمیدرضا صمدزاده سرپرست مهرام دراینباره می‌گوید: ما همیشه سه یا چهار ساعت قبل از بازی ناهار می‌خوریم. برای این بازی به دلیل اینکه بازی ساعت سه بود، مجبور شدیم حدود ساعت 12ناهار بخوریم.

این تغییرات طبعا ساعت خواب و تمرین بازیکن را هم تغییر می‌دهد. همه این تغییرات انجام شد اما در آخرین دقایق سیما اعلام کرد دیدار "دوستانه فوتسال امید ایران و روسیه" زنده پخش می‌شود و واحد سیار مستقر در سالن بسکتبال این بازی را فقط ضبط خواهد کرد.

سیما همواره به بهانه هزینه‌های بالای اعزام گروه سیار از پخش بسیاری از دیدارهای لیگ برتر بسکتبال خودداری کرده اما این هفته این هزینه را برای ضبط یک بازی تقبل کرد. عجیب‌تر اینکه به همین بهانه دیدار مهم دانشگاه آزاد و پتروشیمی در هفته هشتم که به میزبانی دانشگاه آزاد در سالن حکیمیه برگزار می‌شود، پخش نخواهد شد.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...