نسخه چاپی

نظر سرافراز درباره فیسبوك

این شبكه‌ها با بهره‌گیری ازعلوم شناختی، به قصد سلطه برعواطف، احساسات و اندیشه مردم راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد سرافراز در‌ نشست شورای معاونان صداوسیما با تشریح وظایف مهم رسانه درعصر پردازش اطلاعات گفت: جهان، عصر ارتباطات را پشت سر گذاشته است و صداوسیما باید جایگاه خود را در عصر پردازش اطلاعات پیدا کند.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه در عصر پردازش اطلاعات، رسانه‌ها با ابزار علوم شناختی که ترکیبی از دانش‌های گوناگون است، به تسخیر قلب و افکار مخاطب روی آورده‌اند، خواستار اشراف اصحاب رسانه بر این علوم و نیز شناخت قدرت اثرگذاری آن بر روح و جسم مخاطبان شد.

سرافراز فعالیت برخی شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و خدمات رایگان آن‌ها را در راستای تحقق اهداف امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صاحبان آن‌ها ارزیابی کرد و گفت: این شبکه‌ها با بهره‌گیری ازعلوم شناختی، به قصد سلطه برعواطف، احساسات و اندیشه مردم راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند.

رییس سازمان صدا وسیما شعارزدگی، پراکنده‌کاری و غلبه بروکراسی اداری بر مأموریت‌های رسانه‌ای را از آسیب‌های فعالیت‌های این حوزه برشمرد و تصریح کرد: مهمترین وظیفه امروز ما تبدیل فضای اداری به فضای رسانه‌ای برای پیشبرد اهداف مدنظر است.

در این نشست که با هدف تکریم از زحمات جمعی از معاونان سابق رسانه ملی برگزار شد، دکتر سرافراز به نقش پراهمیت نیروی انسانی در رده‌ها و بخش‌های مختلف سازمان اشاره کرد و با قدرشناسی از تلاش‌های چندین ساله معاونان سازمان گفت: استفاده از تجربیات ارزشمند مدیران رسانه زمینه‌ساز دست‌یابی سازمان به اهداف خود در دوره جدید است.

در ادامه این نشست، معاونان سابق صداوسیما با تبریک مجدد انتصاب دکتر سرافراز به ریاست سازمان صداوسیما و آرزوی موفقیت رسانه در دوره جدید مدیریتی، چشم‌انداز پیش ‌رو را روشن و امیدوارکننده ارزیابی و برای انتقال تجربیات خود به مدیران جدید اعلام آمادگی کردند.

معاونان جدید سازمان نیز با تشکر از حسن اعتماد رییس سازمان صدا و سیما و قدردانی از زحمات معاونان سابق، همدلی و صمیمت حاکم بر سازمان صدا و سیما را از مهمترین مؤلفه‌های اثرگذار در تحقق برنامه‌های رسانه ملی برشمردند.

در پایان این مراسم رییس سازمان صدا و سیما به رسم یادبود با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید و لوح سپاس از معاونان سابق صداوسیما قدردانی کرد.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...