نسخه چاپی

هاآرتص: به نتانیاهو رای ندهید

روزنامه «هاآرتص» با برشمردن نقاط ضعف نتانیاهو از رای‌دهندگان اسرائیلی خواست به او رای ندهند چراكه پیروزی او، آینده رژیم صهیونیستی را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه هاآرتص با برشمردن ضعف‌ عملکرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار ممانعت از پیروزی «بنیامین نتانیاهو» در دور بعدی انتخابات شد چراکه به نوشته آن، در غیر این صورت آینده اسرائیل به خطر خواهد افتاد.

روزنامه «هاآرتص» با برشمردن نقاط ضعف نتانیاهو از رای‌دهندگان اسرائیلی خواست به او رای ندهند چراکه پیروزی او، آینده رژیم صهیونیستی را به مخاطره می‌اندازد.

روزنامه «هاآرتص» در گزارشی در رابطه با انحلال کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی نوشت، بعد از کمتر از دو سال در قدرت، کابینه سوم «بنیامین نتانیاهو» به پایان راه خود رسید و اسرائیل بار دیگر به سوی انتخابات پیش می‌رود.

به نوشته این روزنامه، بذر فروپاشی ائتلاف در بهار کاشته شد؛ زمانی که مذاکرات با فلسطینی‌ها متوقف شد. «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد اسرائیل بر سیاست خارجی و امنیتی تسلط یافت و نتانیاهو را به اتخاذ مواضع افراطی‌تر وادار ساخت. در این میان، «زیپی لیونی» وزیر دادگستری (رهبر حزب هاتنوعا) و «یعیر لاپید» وزیر دارایی (رهبر حزب یش‌عاتید) در توجیه عضویت خود در یک ائتلاف راست افراطی مشکلاتی داشتند، اما به کرسی‌های خود چسبیدند تا زمانی که سیاستمداران اولترا-ارتودوکسی که شانس بازگشت به قدرت را فراهم دیدند، نخست وزیر و وزیر دارایی را به سوی اختلافات آشکار سوق دادند.

بر اساس این گزارش، کابینه اسرائیل یکی از بدترین‌ها در تاریخ رژیم صهیونیستی بوده است و به سختی می‌توان دستاوردی برای آن فهرست کرد، در حالی که آسیب‌های آن بزرگ بوده است. سیاست‌های خارجی و امنیتی آن مخرب بود. این کابینه روند سازش را متوقف کرد و به مصادره زمین‌های کرانه باختری سرعت بخشید، در حالی که بافت مسجد‌الاقصی را نیز بر هم زد.با تلاش‌های مکرر برای تصویب لوایح علیه ورود غیرقانونی به اراضی اشغالی و لایحه دولت ملی یهودی، شالوده «دموکراسی» را فرو ریخت.

هاآرتص ادامه داد، درگیر جنگ 50 روزه با حماس شد که به‌رغم هزینه سنگین تلفات و خرابی‌ها، جنگ به طور برابر پایان یافت. حمایت واشنگتن را به خطر انداخت و اروپا را به اعمال تحریم علیه اسرائیل نزدیکتر ساخت. سیاست‌های اقتصادی کابینه نیز بهتر از این نبود. به خاطر عدم توانایی تصمیم‌سازی، نتانیاهو و لاپید کسری بودجه به باور آوردند و مانع اصلاحات و تغییرات ساختاری شدند. طرح‌های مقابله با فقر و تثبیت سیستم مراقبت‌های پزشکی به نفع افزایش بودجه نظامی به بعد موکول شدند.

به نوشته این روزنامه، تحت این شرایط، پایان یافتن این دوره فعالیت‌های کابینه (نتانیاهو) کافی نیست. هر کسی که نگران آینده اسرائیل است باید مانع پیروزی نتانیاهو در دور بعدی انتخابات شود. نخست وزیر بار دیگر ثابت کرد یک ملی‌گرای افراطی است که مایل است ارزش‌های اساسی اسرائیل را قربانی شناخت ایدئولوژی‌های مخرب کند. اگر او بار دیگر پیروز انتخابات شود، آینده اسرائیل به خطر می‌افتد.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...