نسخه چاپی

نقش ایران در لایحه بودجه نظامی آمریكا

لایحه بودجه دفاعی آمریكا برای ۲۰۱۵ منتشر شده است كه در بخشی از آن آمده كه برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، کمیته‌های نیروی مسلح مجلس نمایندگان و سنا آمریکا غروب روز سه‌شنبه (دیروز) متن لایحه بودجه نظامی آمریکا برای سال ۲۰۱۵ را منتشر کردند که این لایحه نتیجه ماهها مذاکره بین نمایندگان کنگره امریکا بوده است.

«کارل لوین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که این لایحه جدید قرار است بدون تغییر در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب درآید و تا پایان هفته جاری به سنا فرستاده شود. هیچ‌ متممی به لایحه مذکور پیوست نخواهد شد.

این لایحه، بودجه‌ای بالغ بر ۵۲۱ میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاع ملی و ۶۳.۷ میلیارد دلار برای عملیات‌های احتمالی در خارج از آمریکا تخصیص می‌دهد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره گزارش کرد که این لایحه مجوز فعالیت‌های وزارت دفاع آمریکا را صادر می‌کند و شامل صدها مفاد مختلف می‌شود که از آن جمله می‌توان به پرداختی و مزایای ارتش، مجوز آموزش و تجهیز معارضان سوری و تأمین بودجه برنامه‌های تسلیحاتی می‌شود.

بخشی از این لایحه به بودجه دفاعی آمریکا به منظور ثبات در خاورمیانه مربوط می‌شود که در آن آمده است کنگره معتقد است آمریکا می‌بایست حضور پررنگی به منظور حمایت از همپیمانان و شرکای خود در منطقه خلیج فارس داشته باشد که این حضور شامل پایگاههایی می‌شود که بتواند عملیات‌های آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه را ممکن سازد و برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

در ادامه آمده است که باید سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه سامانه‌هایی چون «گنبد آهنین» صورت گیرد و منابع قابل توجهی برای دیگر برنامه‌های مشارکتی دفاع موشکی اسرائیل تخصیص داده شود.

متن این لایحه بیش از یکهزار و ۵۰۰ صفحه است و شامل بندهای مختلفی است که بخشی از آن به بودجه دفاعی آمریکا برای شکست داعش و دیگر سازمانهای تروریستی تخصیص دارد.

در این بخش آمده است ۳.۴ میلیارد دلار برای حفظ پرسنل آمریکایی مستقر در خاورمیانه تخصیص داده می‌شود و همچنین با درخواست ۱.۶ میلیارد دلاری «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی عراق طی یک برنامه دو ساله موافقت می‌کند.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...