نسخه چاپی

جزئیات‌ دیدار لاریجانی‌ با وزیر اطلاع‌ رسانی‌ بنگلادش

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار كشورهای غربی بر جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز سایر كشورهای ریشه در توطئه ابر قدرت‌های جهانی برای ایجاد وابستگی كشورهای مستقل دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکترعلی لاریجانی در دیدار با حس‌الحق اینو وزیر اطلاع رسانی بنگلادش با اشاره به مشترکات و پیوندها عمیق دینی و فرهنگی ایران و بنگلادش گفت: اشتراکات دینی و فرهنگی دو ملت به ایجاد درک متقابل و فضای دوستی و همکاری میان دو کشور کمک شایانی می‌‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به روابط خوب و رایزنی‌های سیاسی مناسب میان مقامات دو کشور، زمینه‌های لازم برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور فراهم بوده که باید با مساعی مشترک مقامات ایران و بنگلادش، از آن‌ها جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی فی مابین به نفع دو ملت استفاده کرد.

دکتر لاریجانی در ادامه این دیدار با اشاره به نقش مهم همکاری پارلمانی در توسعه روابط دو کشور در عرصه‌های گوناگون گفت:‌ مجلس شورای اسلامی از گسترش مراودات دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی و پارلمانی حمایت می‌کند.

رئیس نهاد قانون گذاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران‌های ایجاد شده توسط گروه‌های تروریستی در منطقه تصریح کرد: کشورهای غربی تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان از طریق تقویت گروه‌های تندروی و تکفیری، منافع نامشروع خود را در منطقه تامین کنند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: اصرار کشورهای غربی بر جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز سایر کشورهای ریشه در توطئه ابر قدرت‌های جهانی برای ایجاد وابستگی کشورهای مستقل دارد.

وی افزود:‌ فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی کاملا صلح آمیز بوده و اقدامات لازم برای شفاف سازی فعالیت‌ها در این حوزه به عمل آمده است.

حسن الحق اینو وزیر اطلاع رسانی بنگلادش نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه روابط خود با ایران گفت: ظرفیت‌های فراوان دو کشور به ویژه در عرصه‌های کشاورزی و صنعتی بستر لازم برای توسعه همکاری‌ها را فراهم آورده و دولت و مجلس بنگلادش از توسعه روابط خود با ایران در این حوزه‌ها استقبال می‌کند.

وزیر اطلاع رسانی بنگلادش هم چنین تصریح کرد: ایجاد گروه‌های تروریستی و تقویت آن‌ها توطئه غرب برای تضعیف کشورهای اسلامی و از بین بردن وحدت آن‌ها است که باید با همکاری همه کشورهای اسلامی در مقابل آن ایستادگی و مقاومت کرد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز کشورمان گفت: بنگلادش نیز درصدد استفاده صلح آمیز از انرژی‌های نوین از جمله انرژی هسته‌ای بوده و از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

حسن الحق اینو وزیر اطلاع رسانی بنگلادش ظهر امروز چهارشنبه (12 آذر) با دکتر علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...