نسخه چاپی

عاشورزاده طلایی شد

۲ تكواندوكار كشورمان در روز نخست فینال گرندپریكس جهان موفق به كسب مدال طلا و نقره شدند.

به گزارش نما به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مرحله فینال مسابقات گرندپریکس تکواندو در سال 2014 به میزبانی «کوئرتارو» مکزیک آغاز شد. در این رقابت‌ها که تنها 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجاز به حضور هستند، نفر اول 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز، نفر سوم 28.80 امتیاز، نفر چهارم 17.28 امتیاز و نفرات پنجم نیز 12.10 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل دریافت خواهند کرد.

در نخستین روز این رقابت‌ها، پیکارهای اوزان 58- و 80- کیلوگرم (وزن اول و سوم المپیک) مردان و 49- و 67- کیلوگرم زنان پیگیری شد که فرزان عاشورزاده با راهیابی به فینال رقابت‌های وزن 58- کیلوگرم و با غلبه بر نماینده کره جنوبی، مدال طلای ارزشمند این وزن را به دست آورد.

جوان‌ترین تکواندوکار حاضر در رقابت‌های فینال گرندپریکس در حالی راهی مرحله نهایی شده بود که در نخستین گام با روی باراگانسا از پرتغال (نایب قهرمان جهان، قهرمان اروپا و نفر چهارم رنکینگ المپیک) مبارزه کرد و با نتیجه 14 بر 2 به برتری رسید و در دیدار دوم، رو در روی تاهیون کیم از کره جنوبی (قهرمان جهان و آسیا و نفر اول رنکینگ المپیک) قرار گرفت و در یک دیدار یک طرفه با حساب 16 بر 4 برنده شد و به مرحله نهایی راه یافت.

عاشورزاده، قهرمان بازی‌های آسیایی 2014 و دارنده مدال طلا و نقره گرندپریکس، در مرحله فینال با تاهیون چا دیگر نماینده کره‌جنوبی (قهرمان جهان در سال 2013) رقابت کرد که در این پیکار توانست با نتیجه 15 بر 3 از سد این حریف قدرتمند بگذرد و مدال طلای این رقابت‌ها را به چنگ آورد و 80 امتیاز را نیز به سبد اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیک اضافه کند.

جالب اینکه، تکواندوکار شایسته کشورمان در این دوره از رقابت ها در هر 3 دیدار توانست حریفان قدرتمند و صاحب نام خود را پیش از پایان وقت قانونی مبارزه و با اختلاف 12 امتیاز شکست دهد. در این وزن، تاهیون کیم از کره جنوبی به مدال برنز رسید و لونت تونکات از آلمان نیز عنوان چهارم را بدست آورد.

مهدی خدابخشی دیگر نماینده فینالیست کشورمان نیز در روز نخست به مدال نقره بسنده کرد. تکواندوکار وزن سومی کشورمان در حالی گام به دیدار پایانی گذاشت، که ابتدا لوتالو محمد از انگلیس (دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن، طلای قهرمانی اروپا و طلای گرندپریکس منچستر 2013) را در یک دیدار جذاب و پرامتیاز با نتیجه 20 بر 10 شکست داد، سپس مقابل سباستین کریسمیچ از آرژانتین (قهرمان المپیک 2012 لندن و دارنده مدال طلای 2 دوره مسابقات قهرمانی امریکا) با نتیجه 7 بر 3 به برتری رسید اما در مرحله فینال، برابر البرت گائون از روسیه (نایب قهرمان جهان، قهرمان اروپا و دارنده 2 مدال نقره گرندپریکس) در ثانیه‌های پایانی با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و مدال نقره را به دست آورد.

خدابخشی با این مدال ارزشمند 48 امتیاز را به اندوخته های رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد. در این وزن، سباستین کریسمیچ از آرژانتین به مدال برنز رسید و آدریانو رویز از مکزیک نیز عنوان چهارم را به دست آورد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...