نسخه چاپی

شاهكار عاشورزاده مقابل قهرمان جهان

فرزان عاشورزاده با غلبه بر تكواندوكار پر افتخار كره جنوبی با اقتدار راهی فینال رقابتهای وزن 58- كیلوگرم فینال گرندپریكس شد.

به گزارش نما، مبارزات تکواندوکاران در نخستین روز از مرحله فینال مسابقات گرندپریکس در سال 2014 (G8)، از عصر امروز (چهارشنبه)، با برگزاری پیکارهای اوزان 58- و 80- كيلوگرم (وزن اول و سوم المپيک) مردان و 49- و 67- كيلوگرم زنان در سالن مرکز کوئرتارو مکزیک آغاز شده است.

در این رقابت ها که 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک در هر وزن بر روی شیاپ چانگ می روند، فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان در اولین گام به مصاف "روی باراگانسا" از پرتغال رفت و با نتیجه 14 بر 2 برنده شد و مقتدرانه راهی مرحله بعد شد.

این تکواندوکار پرتغالی مدال نقره قهرمانی جهان، طلای قهرمانی اروپا و مدال برنز گرندپریکس منچستر را در کارنامه دارد.

تکواندوکار شایسته کشورمان در این رقابت، راند اول را 2 بر یک به برتری رسید، در راند دوم با نتیجه 10 بر یک برنده از شیاپ چانگ خارج شد و در راند سوم با 4 امتیازی که در ثانیه های ابتدایی بدست آورد، اختلاف امتیازش با حریف را به عدد 12 رساند و مبارزه را به سود خود به پایان رسانید.

عاشورزاده در دومین دیدار خود، به مصاف "تاهیون کیم" از کره جنوبی رفت و در یک دیدار یکطرفه و در ثانیه های آغازین راند 3 اختلاف امتیاز را به 12 رساند و با حساب 16 بر 4 به برتری دست یافت و با شایستگی فینالیست شد.

این تکواندوکار پرافتخار کره ای، نفر اول رنکینگ و دارنده مدال طلای جهان، مدال طلای آسیا و بازیهای آسیایی است و در مبارزه اول خود "دیاس الوز" از برزیل را با نتیجه 9 بر یک شکست داد. او همچنین در 2 دوره مسابقات گرندپریکس یک مدال طلا و یک مدال نقره را بدست آورده بود.

جوان شایسته کشورمان در مرحله فینال باید با برنده دیدار " تاهیمون چا" از کره جنوبی و "لونت تونکات" از آلمان دیدار کند.

در آن سوی جدول نیز "تاهیمون چا" از کره جنوبی 11 بر 10 از سد "ویلا والدز" مکزیکی گذشت و "لونت تونکات" از آلمان 7 بر 6 "رودریگو هرناندز" از مکزیک را از پیش روی برداشت.

منبع: فدراسیون تکواندو

۱۳۹۳/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...