نسخه چاپی

تحلیل اسد از تشكیل داعش

رئیس جمهوری سوریه با تأكید بر اینكه سوریه، بازیچه دست غرب نخواهد شد، حملات ائتلاف آمریكا به داعش در سوریه را بی‌نتیجه دانست و گفت كه داعش در عراقی تشكیل شده است كه آمریكا آن را اشغال كرد.


به گزارش نما به نقل از فارس، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی «پاریس مچ» اعلام کرد که حملات ائتلاف آمریکا به داعش در سوریه بی‌نتیجه و تزئینی است و این حملات تاکنون به سود دمشق نبوده است.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به این سوال که برخی سوریه را متهم می‌کنند که به شکل گیری گروه‌های مانند داعش کمک کرد، گفت که داعش در سال ۲۰۰۶ در عراق تاسیس شد. عراق را آمریکا اشغال کرد نه سوریه. ابوبکر بغدادی (سرکرده اصلی داعش) در زندانهای امریکا بود نه سوریه.

اسد: از جنگ با تروریسم پشیمان نیستیم

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به این سوال که «پس از سه سال از جنگ... آیا شما پشیمان نیستید که بگویید می‌شُد، مسائل را در سال ۲۰۱۱ طوری دیگر مدیریت کرد،‌ آیا خودتان را مسئول اتفاقات افتاده نمی‌دانید؟»، گفت: از همان روزهای اول، ارتش و پلیس شهید دادند. ما از روز نخست، با تروریسم روبه‌رو شدیم. درست است که تظاهرات‌هایی رخ داد.. اما تعدادش زیاد نبود. در چنین حالتی راهی نداری جز اینکه در مقابل تروریست‌ها از مردمت دفاع کنی. گزینه دیگری نیست.

نمی‌توانیم بگوییم که ما پشیمانیم چون از روز نخست با تروریسم مبارزه کردیم. این معنایش این نیست که اشتباهاتی در کار رخ نمی‌دهد. اشتباه همیشه هست. بگذارید به صراحت صحبت کنم. اگر آن زمان (دولت) قطر پول به تروریست‌ها نمی‌داد، اگر ترکیه لوجستیکی حمایت نمی‌کرد و غربی‌ها، حمایت سیاسی نمی‌کردند مسئله طوری دیگر بود الان. اینکه ما قبل از بحران اشتباهاتی و مشکلاتی داشتیم، طبیعی است، اما این معنایش این نیست که علت اتفاقات، داخلی است.

۱۳۹۳/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...