نسخه چاپی

اعطای كرسی پژوهشی به مشاهیر علمی

كرسی پژوهشی با حمایت صندوق حمیات از پژوهشگران و فناوران به مشاهیر علمی كشور تعلق می گیرد . تاكنون این كرسی به پروفسور علی اصغر خدادوست جراح مبرز چشم تعلق گرفته است و اعطای دو كرسی دیگر به پروفسور مجید سمیعی جراح نامدار مغز و اعصاب در جهان و مریم میرزایی برنده جایزه فیلدز در ریاضیات در دستور كار این صندوق قرار دارد.


به گزارش نما به نقل از ایرنا، پروفسور' علی اصغر خدادوست ' جراح نام آور ایرانی که مقام مشهور ترین جراح قرنیه درجهان را احراز کرده است خواستار افزایش حمایت از پژوهشگران علوم پزشکی کشور شد.

پروفسورعلی اصغر خدادوست در دیداربا دکتر ' نصرت الله ضرغام ' رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بویژه در زمینه حمایت از فعالیت های پژوهشی در زمینه های پزشکی، بر ضرورت گسترش اقدامات صندوق تاکید کرد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران کشور نیز در این جلسه گفت: به منظورحمایت از فعالیت های پژوهشی کشور ،کرسی پژوهشی با تصویب کمیته تخصصی این صندوق به مشاهیرعلمی کشورمان در جهت حل مسایل زیر ساختی اعطا می شود.

ضرغام اظهارکرد: اعطای کرسی به پرفسور مریم میرزاخانی برنده جایزه فیلدز در ریاضیات و اعطای کرسی پژوهشی به پرفسور سمیعی جراح مغز و اعصاب در دستور کار صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران قراردارد.

وی افزود: علاوه براعطای کرسی پژوهشی به پرفسور خدا دوست با تشخیص ایشان دو دانش آموخته دکتری می توانند دوره پسا دکتری خود را زیر نظر پرفسور خدادوست طی کنند و حقوق آنها از سوی صندوق قابل پرداخت است.

گفتنی است کرسی پژوهشی به مشاهیرعلمی کشورمان به مدت پنج سال اعطا می شود و برای پنج سال دیگر قابل تمدید بوده ونتایج پژوهشی آن در اختیار کشور قرارمی گیرد، تاکنون بیش از ۱۸ کرسی پژوهشی از سوی صندوق به مشاهیر علمی کشورمان اعطا شده است.

۱۳۹۳/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...