نسخه چاپی

انتظار 18هزار نفر برای ویزا در مرز

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت:18 هزار نفر در مرز عراق منتظر ویزای یك دلاری هستند.

به گزارش نما به نقل از ایلام بیدار، حسین عبادی مدیر حج و زیارت استان ایلام در تشریح تفاوت ویزای 30 دلاری که در شهر مهران صادر می شود و یک دلاری که در مرز عراق دریافت می شود افزود:در مرز با دریافت یک دلار مردم را به عراق راه میدهند و این در اذهان مردم به این صورت تلقی شده که این ویزا است. وی اظهار داشت: این مهر ورود به عراق است و از لحاظ اداری ویزا محسوب نمی شود.

مدیر حج و زیارت استان ایلام ادامه داد: بر اساس مکانیسم صدور ویزا ، سفارت باید این ویزا را صادر کند و با لیبل های مخصوص که در گذرنامه به صورت برچسب زده می شود ویزا محسوب می شود.

عبادی گفت: اما اگر مهری زده شود و مبنای ورود به عراق باشد ویزا نیست و ممکن است هر لحظه متوقف شود.

وی افزود: مهری که برای ورود در کشور عراق بر روی گذرنامه زده می شود و از هر نفر یک دلار گرفته می شود توسط وزارت کشور عراق انجام می شود و ارتباطی با وزارت خارجه و سفارت ندارد .

وی یادآور شد : حدود 18 هزار نفر در مرز عراق همه در صف پرداخت یک دلار بوده و وضعیت مناسبی ندارند.

مدیر حج و زیارت تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است حتما از طریق قانونی که ویزای سفارت می باشد استفاده کنند.

عبادی یادآور شد:در ورودی شهر مهران سایتی با هماهنگی سازمان حج و زیارت و همکاری کنسولگری عراق ایجاد شده است که هر زائری برای دریافت ویزای رسمی به مبلغ 30 دلار می تواند اقدام کند.

مدیر حج و زیارت استان اضافه کرد: این مبلغ ویزا از تخفیف 25 درصدی به واسطه در اختیار گذاشتن یک سری از امکانات برای تسهیل در تردد زائران انجام شده است.

وی تاکید کرد: توصیه ما به زائران دریافت ویزای رسمی در کشور است.

۱۳۹۳/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...