نسخه چاپی

نحوه جذب نیرو در فرقه ضاله بهائیت

رائفی‌پور گفت: برای برخورد با هجمه‌های فرهنگی دشمن باید نوع سلاح دشمن، برخورد با آن، برد این گلوله‌ها‌ و روش از بین بردن آن را به مردم و به ویژه نسل جوان آموزش دهیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی‌اکبر رائفی‌پور در سلسله نشست‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع پیشرفت فکری در تقابل با جنگ نرم در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان کرمان اظهار داشت: کار فرهنگی را می‌توان خیلی راحت انجام داد، اما باید بستر این کار را بشناسید در غیر این صورت نمی‌توانید کاری انجام دهید

وی افزود: داشتن دغدغه فرهنگی مهم است، اما کافی نیست و باید در درجه اول شور، انرژی و دغدغه داشته باشید و در این شکی نیست.

رائفی‌پور بیان داشت: این شور در بستر کدام شعور باید جاری شود، برای رسیدن به کدام شعار باید استفاده شود و افراد زیادی دیدیم که می‌خواستند کار فرهنگی انجام دهند، اما ضربه‌‌های جبران‌ناپذیری زده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این امر موجب شده تا چنان زدگی نسبت به اسلام و انقلاب و آرمان‌های آن به وجود آید که 50 سال باید کار کند تا این مسئله را برطرف کند و این به دلیل رفتار غیر اصولی و فرهنگی است.

*فعالیت اخلاقی فرقه ضاله بهائیت

این استاد دانشگاه گفت: ما برخورد فرهنگی را انتظار داریم تنها نهادهای فرهنگی انجام دهند که این درست نیست و حتی پلیس ما باید کار فرهنگی انجام دهد.

وی عنوان کرد: این یک حقیقت است که بعضی از افراد در کشور ما تفاوت بین کار فرهنگی و فرنگی را قائل نیستند، ما جایی رفته بودیم که زده بود دستشویی اسلامی و طرف دیگر به اشتباه دستشویی فرنگی و بنده عرض کردم، بعضی از افراد حقیقتا نگاهشان به مسائل فرهنگی همین‌ طور است.

رائفی‌پور با اشاره به اینکه محبت کردن هم در دین اسلام و مسیحیت و ادیان الهی آمده است، افزود: فرقه ضاله بهائیت برای تبلیغ و جذب بیشتر به فرقه خود، روش برخورد خوب با دیگران را پیش گرفته‌اند، زیرا این روش تاثیر بسیار بالایی دارد.

وی اذعان داشت: کسی که می‌خواهد کار فرهنگی انجام دهد، باید با روش برخورد آشنایی داشته باشد و این روش‌ها را اگر روش‌ها را در کار فرهنگی یاد گرفته‌اید به چه چیزی می‌خواهید افراد را فرا بخوانید.

این پژوهشگر و فعال فرهنگی کشور بیان کرد: ببینید امروز در منطقه از فقه بدون اهل‌بیت (ع) و قرآن بدون اهل‌بیت (ع) چه بیرون آمده است.

رائفی‌پور گفت: شمایی که کار فرهنگی انجام می‌دهید چقدر با قرآن مانوس هستید و اگر یک قرآن جلوی شما بگذارند و فهرست آن را بپوشانند، می‌توانید سوره‌ها را بشناسید.

*کارهای فرهنگی باید هدفمند باشند

وی عنوان کرد: اکبر گنجی سر چهارراه ولی‌عصر با چوب می‌آمد سراغ خانم‌هایی که موی آنها بیرون بود و از این طریق کار فرهنگی انجام می‌داد و با موتاور چادرها و مانتوهای زنان را می‌کشیدند و امروز در برنامه زنده صدای آمریکا صحبت می‌کند و می‌گویید مهدویت وجود ندارد.

وی افزود: امثال این آدم‌ها فهم و شعور در ثقلین نداشته‌اند و همین دلیل برخوردهای آنها یا افراطی و یا تفریطی است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: مسجد جایگاه قرآن و اهل‌بیت (ع) است و در این زمینه کم کاری کرده‌ایم، اگر فرد در مسجد قرآن یاد نگیرد در کجا یاد بگیرد، قرآن و مسجد نباید فقط برای عزاداری و ختم در مراسم فوت باشد، اگر کار حسنه خواندن یک صفحه قرآن در بین دو نماز نبود سالی یک بار هم قرآن ختم نمی‌شد.

وی افزود: شوری که در انسان برای انجام کارهای فرهنگی و ارزشی وجود دارد، اگر هدف‌دار و تربیت شده نباشد و با شعور همراه نشود، ویرانگر است.

*هجمه فرهنگی دشمن از طریق ماهواره

رائفی‌پور بیان کرد: برخی از هیئت‌های مذهبی ما شور حسینی زیادی دارند، اما شعور حسینی ندارد، کارشان به جاهای خطرناک کشیده شده است.

این پژوهشگر و فعال فرهنگی تصریح کرد: باید موقعیت‌سنج باشیم، امام علی(ع) فرمود‌ند، «باید فرزند زمانه خود باشید» یعنی زمانه‌شناس باشیم، یک کار فرهنگی هشت سال پیش جواب می‌داده است، این جواب نمی‌دهد و این روش دیگر پاسخگو نیست.

رائفی‌پور تصریح کرد: روش برخورد با هر کس فرق می‌کند و فرهنگ هر استان با هم متفاوت است، باید مردم را شناخت‌ و برای آنها بر اساس مشتقات زمانی و مکانی حرف زده شود.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی از بالا به پایین جواب نمی‌دهد، افزود: نگاه آمرانه در کار فرهنگی جواب نمی‌دهد و ما امروز زبان جوانان را نمی‌شناسیم و به همین دلیل با آنها فاصله پیدا کرده‌ایم.

‌این استاد دانشگاه عنوان کرد: امروزه یکی از اصلی‌ترین دلایل سقوط جوانان ما هجمه فرهنگی دشمنان نظام از طریق ماهواره است‌ و اگر ماهواره نبود اوضاع فرهنگی ما به این شکل نمی‌شد.

*عدم وجود هوش رسانه‌ای در بین مردم

رائفی‌پور بیان داشت: هوش رسانه‌ای در کشور ما پایین است و مردم ما سواد رسانه‌ای ندارند‌ و باید به آنها یاد داد، اما ابتدا باید خودمان یاد بگیریم تا بتوانیم آموزش دهیم.

وی گفت: مردم سوریه به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای‌ با دیدن دو عکس فتوشاپی تحریک شدند، یکدیگر را تیکه تیکه و کشور خود را نابود کردند، زیرا آموزش درست در زمینه استفاده از رسانه را ندیده‌ بودند.

وی افزود: بخشی از کار داعش با عملیات روانی پیش می‌رود و داعش برای انداختن وحشت و رعب در بین مردم جنازه‌ شهدا را در مقابل دوربین‌ها سر می‌برند و با انتشار آن در اینستاگرام و فیسبوک و ..‌. مردم را فریب داده و می‌ترسانند و به همین طریق موصل عراق را تصرف کردند.

*هجمه‌های فرهنگی دشمن باید آموزش داده شوند

رائفی‌پور گفت: سواد رسانه‌ای مردم ما پایین است و اگر بخواهیم‌ صهیونست را خرد کنیم، باید سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببریم، هر چند سواد رسانه‌ای مردم ایران از مردم آمریکا بالاتر است.

وی عنوان کرد: برخی افرادی که سواد رسانه‌ای ندارند در کشور خودمان گاهی از بین حرف‌های برخی اساتید برداشت‌هایی را به مراجع بالا ارائه می‌کنند و موجب ایجاد مزاحمت‌هایی برای این فرد می‌شوند در حالی که از سخنرانی دو ساعته تنها 20 ثانیه آن را برداشت کرده‌اند و این درست نیست.

رائفی‌پور خاطرنشان کرد: برای برخورد با هجمه‌های فرهنگی دشمن باید نوع سلاح دشمن، نوع برخورد با آن، برد این گلوله‌ها‌ و روش از بین بردن آن را به مردم و به ویژه نسل جوان آموزش دهیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه زمان جنگ نیز بسیجی‌ها را جمع کرده و تمام آموزش‌ها را ارائه و نوع اسلحه‌ها و نحوه استفاده و میزان تخریب آن آموزش ‌داده شد، افزود: اگر این آموزش‌ها نبود، ما در جنگ به پیروزی نمی‌رسیدیم.

رائفی‌پور گفت: در بین شبکه‌های صدا و سیما شبکه پرس‌تی‌وی با بودجه کم اما کارهای خوبی را انجام می‌دهد و نمره قبولی گرفته و به کار این شبکه چابکی و نبرد کماندویی گفته می‌شود.

*دشمن مانند علف هرز است

وی عنوان کرد: رئیس جدید صدا و سیما فردی با دید باز است و با سابقه خوبی که در شبکه پرس‌تی‌وی از خود به جای گذاشته، انتظار می‌رود کارهای فرهنگی خوبی را انجام دهد.

رائفی‌پور اذعان داشت: بعد از درگذشت مرتضی پاشایی اتفاقات عجیبی رخ داد و تشییع جنازه بسیار پرجمعیتی برای وی گرفته شد و از مدتی قبل با همین برنامه‌های نرم افزاری در گوشی‌ها مردم ازدحام عجیبی برای حضور در مراسم وی داشتند.

وی افزود: هر چند مردم هنرمندان را دوست دارند، دشمن از همین علاقه و دوستی مردم نهایت سوء‌استفاده را می‌کند، هر چند این هنرمند بسیار محبوب و صدای خوبی داشت، اما این مسائل به سبب عدم سواد رسانه‌ای بالای مردم بود.

‌وی عنوان کرد: دشمن را باید بشناسیم، زیرا دشمن مانند علف هرز است، هر جا بستر لازم فراهم باشد از آن استفاده کرده و برنامه‌ریزی می‌کند.

۱۳۹۳/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...