نسخه چاپی

معوقات بانكی در كل كشور 45 هزار میلیارد تومان است

عکس خبري -معوقات بانکي در کل کشور 45 هزار ميليارد تومان است

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینكه معوقات بانكی در كل كشور بیش از 45 هزار میلیارد تومان است، گفت: میزان معوقات بانكی در كردستان 50 میلیارد تومان است.

محمدرضا رحیمی دوشنبه‌شب در جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، قصد و هدف از سفر به کردستان را جبران گوشه‌ای از مهر و محبت و عزت مردم این استان ذکر کرد و اظهار داشت: در واقع پایه‌های اساسی کسب مقام بنده در سطح کشور به خواسته مردم ریخته شد هر چند تعداد مخالفان در این رابطه زیاد بود.

وی تصریح کرد: اقلیتی ناسپاس و حسود قادر به دیدن ترقی مردم کردستان نیستند و برخلاف نظرات و عقاید این افراد در دولت دکتر احمدی‌نژاد افراد متعددی از اقوام گوناگون حضور دارند.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات کردستان در سال‌های گذشته قطع یا معیوب بودن کانال خدمت‌رسانی به استان بود که با انتصاب آقای شهبازی به عنوان استاندار این امر برطرف شده و هم‌اکنون شاهد تغییرات و تحولات فراوانی هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه وجود تفرقه مانع بزرگی در اجرا نشدن و پیش نرفتن طرح‌ها و برنامه‌های دولت است، گفت: بودجه کردستان در گذشته قابل مقایسه با دولت‌های نهم و دهم نیست ولی با همدلی و همراهی مدیران کارها به خوبی انجام می‌گرفت.

رحیمی در ادامه افزود: خوشبختانه در طول خدمت آقای شهبازی استاندار استان شاهد تحقق همدلی و همراهی بیشتری در بین مسئولان و مردم هستیم.

وی حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را حاصل همدلی مردم و مدیران استان ذکر کرد و اظهار داشت: راهپیمایی امسال تداعی‌کننده سال 72 که کردستان از جهت شرکت مردم به نسبت جمعیت استان مقام سوم حضور پرشور را از میان دیگر استان‌های کشور کسب کرده بود، است.

معاون اول رئیس جمهور سفر مقام معظم رهبری به کردستان را یکی از اتفاقات و رخدادهای مهم در این استان عنوان کرد و افزود: با سفر معظم‌له به کردستان وضعیت استان دگرگون و دیدگاه‌های بسیاری تغییر بافت.

رحیمی با بیان اینکه در قبال ملت ایران مسئولت دارد، اضافه کرد: علاوه بر مسئولیتم تکلیفی نسبت به کردستان بر عهده دارم که با حقوق و دیگر حق‌ها متفاوت است.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: حق قابل اسقاط بوده ولی تکلیف قابل اسقاط نیست و در خدمت به مردم استان هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش تخصیص اعتبارات عمرانی کردستان نسبت به استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: بودجه‌های عمرانی و دولتی از استان‌های برخوردار به سمت استان‌های کم‌برخوردار سرازیر شده که به نسبت کردستان بالاتر از خیلی از جاهای کشور است.

معاون اول رئیس جمهور معوقه بانکی کل کشور را بالغ بر هزار میلیارد تومان خواند و خاطرنشان کرد: این مقدار در کردستان 50 میلیارد تومان است.

رحیمی اضافه کرد: افراد زیادی این پول‌ها را با بهره بانکی کم دریافت کرده‌اند و اکنون برگرداندن آن برای آنها زیاد مقرون به صرفه نیست هر چند که رقم‌های مذکور باید برگردانده شود.

وی معوقه بانکی را نشان و علامت افزایش سرمایه‌گذاری دانست و عنوان کرد: در معوقه بانکی سرمایه‌گذارانی قادر به پرداخت بدهی عقب افتاده خود نبودند که این مقدار در استان کردستان کم است.

وی با بیان اینکه کم بودن معوقه بانکی برای ما حسن و نشانه خوبی نیست، بیان داشت: برای افرادی که بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند معوقه بانکی عیب محسوب می‌شود.

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...