نسخه چاپی

دست كسی كه به من سیمرغ ندهد، بشكند!

علیرضا خمسه برای بدست آوردن سیمرغ جشنواره سی و سوم فیلم فجر آرزوی جالبی كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا خمسه بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: من آرزو دارم از این جشنواره سیمرغ را دریافت کنم، اگر سیمرغ را به من بدهند که خوب است اما اگر نه هنر دستشان بکشند. من نیازی به سیمرغ ندارم، اگر فیلمی که من در آن حضور پیدا کنم برای مخاطبان حتی متوسط رو به بالا هم باشد،‌ من جایزه خود را گرفته‌ام. در اصل شعار تمام سینماگران همین است که جایزه اصلی را ما از مردم می‌گیریم نه از جشنواره‌ها.

خمسه همچنین اظهار داشت: من در جشنواره سی و سوم دو فیلم را بازی کرده‌ام که هر دو در حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: فیلم "وروجک‌ها" که در ژانر کودک ساخته شده، سومین اثر فرزاد اژدری است که من در سه فیلم وی توفیق حضور داشتم.

این بازیگر پیشکسوت عنوان کرد: یک فیلم سه بعدی هم بازی کرده‌ام که در آن فرانسوی‌ها نیز مشارکت داشته‌اند.نام این فیلم "جنجال در عروسی" است که در شهر تنت به عنوان یک شهری کویری فیملبرداری شده است. این فیلم در 45 شب ضبط شده که من در 30 شب آن حضور داشتم. فرانسوی‌ها با تجهیزات حرفه‌ای و دوربین‌های سه بعدی خود به تولید و فیلمبرداری آن کمک کرد.

خمسه ادامه داد: این فیلم به عنوان اثری در ژانر نوجوان برای این رده سنی جذاب خواهد بود و با عینک سه بعدی قابل تماشا است.

وی در ادامه اظهار داشت: در فیلم "جنجال در عروسی" من نقش پدر خانواده و نعیمه نظام دوست نقش مادر خانواده را بازی می‌کنیم، این خانواده به یک دعوت می‌شوند که در این مراسم عروسی از ورود فرزندان این خانواده به مراسم جلوگیری می‌شود و این بچه‌ها به جای دیگری منتقل می‌شوند که در آن‌ شرایط اتفاق‌های مهمی پیش می‌آید.

این فیلم در ژانر حادثه‌ای ساخته شده و سرشار از مناظر زیباست.

وی در خصوص جشنواره فجر گفت: این اتفاق جشن سینمایی ما است و برای همراهان سینما و سینما دوستان با خود شادی می‌آورد. عید سینمایی ما همین جشنواره فجر است که همه انتظار دارند در این جشنواره دیده شوند.

این بازیگر افزود: آرزوی دیرینه‌ی ما این است که فضای سینما فارغ از دغدغه‌های سیاسی، جو سازی‌ها و فشارها به مسیر بالنده و سازنده‌ خود ادامه دهد.

وی با ابراز امیدواری از برطرف شدن کمبود‌ها و نقاط ضعف جشنواره‌های گذشته در این دوره گفت: این چشم انداز روشن نوید بخش تحقق آرمان‌هایی است که سینما دوستان و اهالی سینما آرزویش را داشته‌اند.

خمسه عنوان کرد: منتظر تماشای فیلم‌های خوب هستیم، نه تنها در جشنواره که آینه تولیدات سال سینما است، بلکه برای 12 سال آینده نیز چنین آرزویی را داریم.

این بازیگر ادامه داد: طبعا با روی کار آمدن دولت جدید با سیاست‌های جدید تا رسیدن به‌ آن آرمان‌ها فاصله داریم، چون هنوز زخمی سیاست‌های نادرست در عرصه سینما هستیم.

این سیاست‌های نادرست در سال گذشته فیلم‌هایی بوده که باب میل مردم نبوده‌اند، امیدواریم که در سال جدید سینما سرشار از سوژه‌های نو باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: سال گذشته سینما ناامید و کسالت بار بود، سینمایی که حکایت از نا امیدی و واهمه‌های بی نشان داشت،‌اما دولت تدبیر و امید این واهمه‌های بی نام و نشان را به امید تبدیل کرد، عدالت بسیار مهم است و امیدوارم که بودجه عادلانه بین سینماگران جدید و قدیمی تقسیم شود.

این بازیگر در خصوص ورود به کارگردانی سینما گفت: کارگردانی امری خطر و دشوار است که ممکن است کسی در آن بی گدار به آب بزند و فردی که بی گدار به آب می‌زند، حتما خیس می‌شود. من به این فکر می‌کنم که چگونه به آب بزنم و آیا توانایی مقابله با این موضوع را دارم.

خمسه با بیان اینکه در سینما باید 7 شاخه از هنر از جمله ادبیات، موسیقی، گریم و بازیگری و... واقف بود، گفت: به نظر من بازیگری ساده ترین کار در سینما است.

۱۳۹۳/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...