نسخه چاپی

تعجب سرمربی والیبال آلمان از حضور ایران در گروه یك لیگ جهانی

سرمربی تیم ملی والیبال آلمان گفت: كناره‌گیری تیم ملی والیبال آلمان از مسابقات لیگ جهانی 2015 یك تصمیم منطقی بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، پس از اینکه کناره‌گیری آلمان از مسابقات لیگ جهانی 2015 رسماً اعلام شد، ویتال هینن، سرمربی تیم ملی والیبال آلمان گفت‌و‌گویی به شرح زیر انجام داد:

چرا آلمان تصمیم گرفت در لیگ جهانی 2015 شرکت نکند؟
دلایل زیادی داشت؛ اول از همه مهم‌ترین مسئله برای تیم این است که بازی خوبی انجام دهد و ما در گروه دوم در کنار تیم‌هایی مثل فرانسه، چک و کره‌جنوبی بودیم. فرانسه نام بزرگی در دنیای والیبال است، اما برای من سخت است که به بازیکنانم انگیزه بدهم که مقابل چک یا کره‌جنوبی بازی کنند. همچنین همه این بازی‌ها 10-12 هفته طول می‌کشد و این در حالی است که شانس حضور در فینال را هم نداریم، زیرا تیم‌های گروه دوم در این فصل نمی‌توانند در فینال لیگ جهانی بازی کنند. آنها شاید فقط برای پیشرفت تیم‌های گروه یک بازی می‌کنند. من گفتم «شاید» زیرا همیشه این شانس وجود دارد که فدراسیون جهانی ساختار بازی‌ها را مجدداً تغییر دهد.

این مسابقات خیلی رقابتی نبود. از طرف دیگر یک تورنمنت بسیار رقابتی با نام بازی‌های اروپایی وجود دارد. من فکر می‌کنم این تورنمنت بسیار بزرگی مانند بازی‌های المپیک برای اروپا خواهد بود. این محک بزرگی برای بازیکنانم خواهد بود تا مدال برنز خود از مسابقات قهرمانی جهان را اثبات کنند و من امیدوارم که نتایج خوبی در این مسابقات بگیریم. همچنین اگر به دراز مدت نگاه کنیم، برای ما بهتر است که در این مسابقات بازی کنیم تا در لیگ جهانی. فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت که رنکینگ جهانی تأثیری نداشته باشد، زیرا رنکینگ جهانی برای مسابقات لیگ جهانی و مقدماتی المپیک استفاده نمی‌شد و بنابراین تنها رده‌بندی مهم رنکینگ قهرمانی اروپا است. در بازی‌های اروپایی تنها می‌توانید همان قدر امتیاز بگیرید که در لیگ جهانی می‌توانید کسب کنید. برای من این یک انتخاب منطقی بود، اما باید شهامت این را داشته باشید که تنها تیمی باشید که از این مسابقات کنار می‌کشید. می‌خواهیم راهی را دنبال کنیم که فکر می‌کنیم بهترین راه است.

آیا فکر می‌کنید قرار گرفتن آلمان در گروه دوم لیگ جهانی عادلانه بود؟
در زمان گروه‌بندی در المپیک پنجم شدیم و در لیگ‌ جهانی سال گذشته نیز پنجم شدیم. درک این خیلی سخت است که برای مثال چرا ایران که از هر لحاظ عقب‌تر از ما است، در گروه یک قرار گرفته است. به نظر من این بسیار عجیب بود و من ناامید شدم، زیرا در گروه یک تنها تیم‌های برتر بازی می‌کنند؛ در حالی که ما برای قرار گرفتن در آن گروه باید بجنگیم، اما من در جایگاهی نیستم که این گروه‌بندی را تغییر دهم و باید فقط آن را بپذیرم.

تیم‌های برتر جایگاهشان را حفظ می‌کنند. رسیدن به گروه یک بسیار بسیار سخت است بنابراین اگر ما تصمیم می‌گرفتیم که بازی کنیم، ابتدا باید فرانسه را شکست می‌دادیم و این کار بسیار سخت است، زیرا فرانسه تیمی فوق‌العاده است. پس از آن اگر می‌‌توانستیم این کار را انجام دهیم، باید بلغارستان را شکست می‌دادیم. بنابراین باید بهتر از فرانسه و بلغارستان باشیم. من نمی‌دانم شاید این مشکل من است، زیرا این ساختار را درک نمی‌کنم.

هدف‌های اصلی تیم شما در سال 2015 چیست؟
بازی‌های اروپایی و مطمئناً قهرمانی اروپا اولویت ما است. من فکر می‌کنم آلمان بهتر از سال گذشته خواهد بود، زیرا تمام بازیکنان من بسیار باتجربه‌تر می‌شوند. گروهی از بازیکنانی داریم که در بهترین سنشان هستند و اگر مدال برنز را در قهرمانی جهان به دست آورید، هدف‌تان نمی‌تواند هفتم شدن در مسابقات قهرمانی اروپا باشد.

۱۳۹۳/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...