نسخه چاپی

نامه جمعی ازپزشكان به رییس جدیدصداوسیما

جمعی از پزشكان در نامه ای سرگشاده به محمد سرافراز رییس جدید سازمان صدا و سیما، نسبت به برنامه تلویزیونی 'ثریا' انتقاد و از وی خواستند تا پزشكان را با ارائه آمار و ارقام نجومی مرفهین بی درد جلوه ندهند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در این نامه آمده است، متاسفانه مدت مدیدی است در رسانه ملی عده ای با مقاصد خاص هجمه زیادی را علیه پزشکان آغاز کرده اند که از زمان شروع طرح تحول سلامت شدت گرفته است و جز ایجاد یأس و دلسردی در پزشکان و ایجاد جو بی اعتمادی در جامعه نسبت به این پروژه ملی دستاوردی ندارد.

در بخش دیگری از این نامه که به امضای اینترنتی بیش از هفت هزار نفر از پزشکان رسیده، آمده: در این برنامه (ثریا) با ارائه آمار و ارقام غیر واقعی از درآمدهای نجومی پزشکان سعی در معرفی آنان به عنوان مرفهینی بی درد شد که به تحصیل درآمد نامشروع مشغولند و از سوی دیگر با مقایسه درآمد آنان با جامعه پرستاری سعی شد که به نحوی پزشکان را عامل تضییع حق آنان معرفی کند.

این نامه می افزاید، جناب سرافراز بهتر است بدانید خیل عظیمی از این پزشکان که در رسانه ملی مورد توهین قرار گرفته اند همان پزشکانی هستند که در تمام طول جنگ در خط مقدم زیر باران آتش و گلوله بدون ریالی چشمداشت مادی، شبانه روز به درمان و جراحی مجروحان پرداختند، گروه عظیمی از این پزشکان همان هایی هستند که امروز در دور ترین و محروم ترین نقاط کشور با حداقل معیشت به خدمت مشغولند، گروه کثیری از این پزشکان همان هایی هستند که با درآمدی کارمندی امرار معاش می کنند و صدایشان هم در نمی آید و گروه زیادی که بیکارند.

در این نامه آمده است، باور کنید در این قشر زحمتکش از آن دستمزدهای کلان خبری نیست و اگر هم عده قلیلی از این خیل کثیر از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند که البته در تمامی مشاغل دیده می شود نه از اختلاس و رانت است و نه یک شبه به آن رسیده اند بلکه در قبال عمری است که به پای درس گذاشته اند، دردهایی بی شماری که مرهم نهاده اند و جان هایی که دوباره بخشیده اند.

این پزشکان در ادامه نامه ضمن پشتیبانی از نامه دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی خواستار فراهم شدن حضور نمایندگان واقعی جامعه پزشکی در برنامه و دفاع از حقوق جامعه پزشکان شدند.

۱۳۹۳/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...