نسخه چاپی

هادی عقیلی در گفت و گو با نما:

در ایران تیمی كه خوب بازی میكند قهرمان نمی شود

عکس خبري -در ايران تيمي که خوب بازي ميکند قهرمان نمي شود

بازیكن تیم سپاهان گفت: در فوتبال ما همیشه تیم‌هایی كه خوب بازی می‌كنند، قهرمان نمی‌شوند. معمولا تیمی قهرمان می‌شود كه از اندك فرصت‌هایش در دیدارهایی كه دارد، حداكثر استفاده را می‌برد.

علیرضا حاجی میرزابابا - به گزارش نما ،یکی از بهترین مدافعان ایران شاید در دهه گذشته هادی عقیلی بوده و هست. او که به دلیل مسایل مشخص از تیم ملی کنار گذاشته شده است،‌باز هم انگیزه دوران جوانی را دارد و با انگیزه زیادی  در سپاهان اصفهان مشغول به کار است،‌هر چند که به نظر می رسد سپاهان فصل خوبی را سپری نکند، اما عقیلی برای تیمش خوب کار می کند، گفتگوی نما را با این ملی پوش سابق سپاهان بخوانید.

سپاهان ضربه زیادی از کنار گذاشتن بازیکنانی که مشکل سربازی داشتند خورد؟
همانطور که سرمربی تیم بر روی بازیکنان خود حساب ویژه‌ای می‌کند و در صورت از دست دادن آنها با مشکلاتی مواجه می‌شود، دیگر بازیکنان تیم هم وقتی متوجه می‌شوند که در هیچ بازی فرصت استراحت ندارند و در برخی مواقع ناچار می‌شوند که بدون تمرین یا با اندک مصدومیت برای تیم‌شان بازی کنند، دچار احساس ناخوشایندی می‌شوند.

دلیل جدایی کرانچار از سپاهان هم همین بازیکنان سرباز بود؟
جدایی کرانچار ربطی به کارت‌های پایان خدمت نداشت. شجاع خلیل زاده که از تیم جدا شد در زمان او می‌توانست بازی کند و تنها علی حمودی بود که قادر به بازی برای تیم نشد و تنها یکی، دو بازی در ترکیب تیم ایستاد. زلاتکو کرانچار با باشگاه برای جدایی‌اش به توافق رسید و این موضوع تاثیری در قطع همکاری‌اش با سپاهان نداشت. امیدوارم هر جا که هست، موفق باشد.

حضور فرکی را چگونه می بینی؟‌
فرکی یکی از مربیانی است که تجربه کار در لیگ را دارد. من برای اولین بار است که زیرنظر او کار می‌کنم و پیش از این بازیکن تیم او نبودم.

 اما جواب من را ندادی، فرکی می تواند برای سپاهان مثمر ثمر باشد؟
اگر از فرکی تعریف کنم که پس از این همه سال بازی درست نیست و اگر حرفی بزنم که بوی نارضایتی و انتقاد بدهد برای تیمم ایجاد حاشیه کردم.بنابراین اگر ساکت باشم و نظری ندهم بیشترین کمک را به سپاهان کرده‌ام. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما تلاش می‌کنیم تا نتایج بهتری از پارسال داشته باشیم و امسال حتما سهیمه آسیا را بگیریم. با توجه به اینکه از جام حذفی هم کنار رفتیم باید در بازی‌های لیگ بتوانیم حداکثر امتیاز را کسب کنیم.

اما سپاهان در نیم فصل اصلا خوب کار نکرده و نتوانسته امتیازات را خوب جمع کند ؟
بایستی بپذیریم که خیلی از امتیازاتی که از دست دادیم به خاطر کوتاهی خودمان بوده و به ناچار در دیدارهای اخیر ناچار بودیم که محتاط‌ تر باشیم.

چه تیم‌هایی را امسال مدعی قهرمانی می دانی؟
از لحاظ شکل فوتبالی تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران در کنار ما بازی‌های تماشاگرپسندی را ارائه داده‌اند. شیوه بازی فولاد را نپسندیدم و به نظرم جایش بالای جدول نیست. آنها در بازی با ما بدون اینکه موقعیتی خلق کنند به تساوی رسیدند. ولی در فوتبال ما همیشه تیم‌هایی که خوب بازی می‌کنند، قهرمان نمی‌شوند. معمولا تیمی قهرمان می‌شود که از اندک فرصت‌هایش در دیدارهایی که دارد، حداکثر استفاده را می‌برد.

آمار گلزنی تیم ها در نیم فصل اول اصلا خوب نبود و بازی‌های جذابی را ندیدیم؟
هر تیمی برای بردن به میدان نمی‌رود و سعی می‌کند در وهله اول گل نخورد. همان‌طور که دیدید در نیم‌فصل اول لیگ چند مربی عوض شدند و در نتیجه مربی‌های بعدی ترجیح دادند با اندیشه تدافعی تیم‌شان را به میدان بفرستند. در فوتبال اروپا یک بازیکن جوان وقتی خوب بازی می‌کند به تیم بزرگسالان منتقل می‌شود اما در فوتبال ما حتی در تیم‌های ملی هم چنین چیزی را نمی‌بینیم. همانند اتفاقی که در اینچئون افتاد و 7 بازیکن که شانسی برای حضور در المپیک ریو را نداشتند فقط به صرف کسب نتیجه به تیم امید اضافه شدند و متاسفانه در همان دور نخست هم حذف شدیم.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...