نسخه چاپی

عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با نما:

حداقل دولت بعد از گرانی نان بر كیفیتش نظارت كند

عکس خبري -حداقل دولت بعد از گراني نان بر کيفيتش نظارت کند

سید رمضان شجاعی كیاسری گفت:طرفی دولت باید به مردم تعهد كند كه نظارت بیشتری بركیفیت و عدم كم فروشی داشته باشد تا دور ریزی نان كمتر شود .

سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری در گفتگو با نما در رابطه با علل افزایش 30 در صدی قیمت نان گفت: سالهاست که نانواها نسبت به قیمت نان اعتراض دارند . با توجه به رشد نرخ تورم که هرساله افزایش پیدا می کند، این صنف افزایش قیمتی نداشته است و از طرفی هزینه بالای کارگر و سوخت نیز از دیگر دلایل این امربود. دولت هم در این رابطه اصلاح ساختاری را صورت نداد لذا این گلایه همیشه از سوی صنف نانواها مطرح بود. بنابراین یک بخشی از افزایش قیمت به علت درخواستهای مکرر خود نانوایی ها بود.
وی افزود: امیدواریم با این افزایش قیمت و گرانی نان ، نانوایی ها حداقل کم فروشی نکنند و کیفیت نان را هم مرتفع کنند، تا مردم دور ریز نان نداشته باشند. زیرا سطح توقعات مردم با افزایش قیمت نان بالا رفته و دولت و صنف خبازان باید پاسخگوباشند. بالاخره در یک مقطع زمانی این مساله باید اتفاق می افتاد .
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی تصریح کرد: به هرجهت نان یک محصول استراتژیک برای مردم است لذا مبنای اقتصاد مردم بر خرید نان تعریف می شود . افزایش و کاهش قیمت ها نیز به تبع نان انجام می شود. اینها مسایلی است که اگر دولت می خواهد هنری به خرج دهد، باید قیمت نان را با سوبسید و یا هر نحوی و .. هم کیفیت دهد و ارزان به مردم برسانند.
وی خاطر نشان کرد: البته این فرض ایده آل است ولی دولت نتوانست؛ آن را انجام دهد، و ناچار شد تا قیمت را افزایش دهد ؛ منتهی از طرفی دولت باید به مردم تعهد کند که نظارت بیشتری برکیفیت و عدم کم فروشی داشته باشد تا دور ریزی نان کمتر شود .

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...