نسخه چاپی

عضو كمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با نما :

افزایش قیمت نان منطقی نبود/زندگی مردم مناطق محروم تحت تاثیر قرار گرفت

عکس خبري -افزايش قيمت نان منطقي نبود/زندگي مردم مناطق محروم تحت تاثير قرار گرفت

رجب رحمانی گفت : با توجه به اینكه یارانه نان در كشور حذف نشده ، و از طرفی هم دولت اعلام می كند تورم كاهش پیدا كرده است پس چه ضرورتی داشته تا نان 30 درصد افزایش یابد؟

به گزارش نما ، با وجود پنهانکاری دولتی‌ها و اظهارات مبهم و متناقض، قیمت نان ازچند روزگذشته در نقاط مختلف کشور افزایش یافت در حالی که انتظار می‌رفت مسؤولان برای رویداد مهمی مانند افزایش قیمت نان بخشنامه و اطلاعیه‌ رسمی منتشر کنند و مردم را از جزئیات آن باخبر کنند، به اظهارات مبهم، پنهانکاری و تناقض‌گویی روی آوردند تا شبانه نان گران شود.
با مصوبه 14 آبان‌ماه هيأت وزيران براي افزايش حداكثر 30درصدي نرخ نان از ابتداي آذرماه، زمزمه‌هاي گراني نان قوت گرفت اما همه مسئولان دولتي و دست‌اندركاران توليد و عرضه اين محصول از نبود هيچ ابلاغيه‌اي براي افزايش قيمت‌ها و تعويق اجراي اين مصوبه دولت تا اطلاع ثانوي خبر دادند. اما شب دوشنبه هفته جاري اعلام شد كه مصوبه دولت از 10 آذر‌ماه اجرايي خواهد شد. با نشست كارگروه نان در استانداري تهران از صبح روز دوشنبه هفته جاري قيمت‌هاي جديد آرد و نان در استان تهران براي اجرا به اتحاديه نانوايان ابلاغ شد قيمت‌هايي كه منجر به گراني انواع نان در استان تهران حتي بيش از مجوز افزايش 30درصدي دولت شد و تعيين نرخ نان در ساير استان‌ها نيز به كارگروه‌هاي ذ‌يربط محول شد در این بین نمایندگان خانه ملت به تصمیم یکباره دولت و عدم مشورت با نمایندگان برای اجرایی کردن آن معترضند و می گویند افزایش قیمت نان در میانه سال بدون نبود هیچ زمینه قبلی توجیه ای ندارد.
رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلش شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص افزایش 30 درصدی نان در کشور گفت : با توجه به اینکه یارانه نان در کشور حذف نشده و از طرفی هم دولت اعلام می کند تورم کاهش پیدا کرده است پس چه ضرورتی داشته تا نان 30 درصد افزایش یابد ، دولت یا باید بگوید تورم افزایش پیدا کرده یا باید بگوید یارانه نان حذف شده که موجب شده قیمت نان افزایش پیدا کند.
نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه دولت بدون انجام کار کارشناسی و فراهم کردن زمینه های قیمت نان را گران کرد، افزود: دولت باید نمایندگان ملت را در جریان اینگونه افزایش قیمت های یکباره قرار دهد در همین چند روزه بسیاری از مردم ابراز ناراحتی وگلایه کردند که چرا این افزایش قیمت یکباره انجام شده ، درآمد و یارانه اقشار آسیب پذیر در کشور فرقی نکرده و به یک میزان مانده ما چطور با این تصمیمات زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهیم، افزایش قیمت نان باید با انجام تحقیق و بررسی های بیشتر و هماهنگی با نمایندگان مردم در مجلس صورت گیرد اکنون زمان مناسبی برای افزایش قیمت نان نبود و بهتر بود دولت این اقدام را انجام نمی داد.
رحمانی خاطر نشان کرد : نان قوت اساسی مردم بخصوص در مناطق محروم است دولت باید یارانه خاصی را برای مناطق محروم کشور در نظر گیرد ، پیش تر معاون نظارت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور اعلام کرده بود قیمت نان فعلا افزایش نمی یابد که با افزایش 30 درصدی قیمت نان مواجه شدیم. دولت باید سهمیه آرد مناطق روستایی کشور را افزایش دهد تا بنحوی این افزایش قیمت جبران شود ، اعلام 30 درصد افزایش قیمت نان به معنای این است که در کشور 30 درصد تورم داشته ایم اگر چنین وضعی در کشور حاکم نیست و ما شاهد کاهش تورم هستیم پس لذا به نظر می رسد افزایش قیمت نان منطقی نباشد.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...