نسخه چاپی

توصیه یك شهید برای رفع فساد

امام را قلب خود بدانید كه اگر قلب نداشته باشیم زندگى كردن برایمان محال است.

به گزارش نمابه نقل از ايسنا، «سیدعباس میرهادی» فرمانده گردان امام رضا (ع) لشکر17 علی ابن ابی طالب(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس بود.

سال 1342 به دنیا آمد. زادگاهش روستای «میشیجان» شهرستان خمین در استان مركزي بود. «سید عباس میرهادی» در اين روستا به مدرسه رفت و تا دوره راهنمایی تحصیلش را ادامه داد. همزمان با آغاز جوانی‌اش حماسه پرشور مردم، ایران را فرا گرفت و سيدعباس را با خود همراه كرد.

با پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های گوناگون دشمنان آغاز شد و جنگ تحمیلی نقطه اوج خصومت دنیای ظلم وستم علیه مردم ایران بود. سیدعباس در تمام این عرصه‌ها حضوری فعال داشت و از دستاوردهای انقلاب دفاع مي‌كرد. پس از شعله‌ور شدن آتش جنگ نيز به جبهه‌های غرب و جنوب شتافت.پس از چندی به عضویت سپاه درآمد و به عنوان فرمانده عملیات سپاه شهرستان «خمین» منصوب شد. مدتی نیز مسئول واحد آموزش نظامی بود. قبل از «عملیات والفجر8» به عنوان فرمانده گردان تعیین شد و در این سمت رشادت‌های بی‌شماری از خود به یادگار گذاشت.

«عمليات کربلای4» و دشت شلمچه کربلایی بود که در آن سید عباس در حالی که نیروهای گردان امام رضا (ع) را فرماندهی می‌کرد، به خدا پیوست و همانگونه که آرزویش بود، پیکر پاکش در منطقه عملیاتی به جای ماند.

وصيت‌نامه سيدعباس ميرهادي:

خدايا تمام وجودم و تمام فكرم در اين است كه هرچه زودتر به تو برسم. خدايا بگذار كه با ريخته شدن خونم در راهت تمام‌ كبر و غرور من با خونم شكسته شود و بگذار پروانه‌وار به دور شمع بسوزم تا از نور خون خود دنياى ظلمت را روشن كنم.

اى مردم و اى خواهران و برادران، زمان، زمان جهاد در راه خداست. اين بزرگترين نعمت خدا بر بندگان است. قدر اين نعمت را بدانيد و از آن براى به سعادت رسيدن خود استفاده كامل را ببريد و به خيل شهيدان گمنام نگاه كنيد كه با نثار جان از شرف وعزت اين ملت پاسدارى كردند.

به جبهه‌ها بشتابيد واز رفتن فرزندتان به جبهه جلوگيرى نكنيد و اگر اين كار را كرديد آيا مى‌توانيد جواب خون شهدا را در روز قيامت بدهيد؟، خير. خداوند جان شما را می‌خرد و زمانى بهتر از اين براى فروشنده‌ نيست و بفروشيد. سعى كنيد هرچه بيشتر به خاطر رضاى پروردگار كار كنيد و از ريا به دور باشيد.

سخنان امام عزيز را زير ذره‌بين گذاشته و به آنها عمل كنيد و براى امام عزيز زياد دعا كنيد كه برما حق دارد، اين حق را نمى‌توان به زودى اعاده كرد و امام را قلب خود بدانيد كه اگر قلب نداشته باشيم زندگى كردن برايمان محال است.

وصيتى را که مى‌نويسم به عنوان وظيفه است كه هر كسي به عهده دارد.

ملت مسلمان و به خصوص برادران سپاه بايد روحيه شهادت‌طلبى داشته باشند واين روحيه را حفظ و تقويت كنند. در رفع فساد بکوشید و این مسووليت مردم است.

خاطرات:

يكي از همرزمان شهيد سيد عباس ميرهادي مي‌گويد: قبل از «عملیات کربلای4» در منطقه شلمچه بودیم. میرهادی مرا خواست و گفت بیا برویم و تلفن بزنیم سید برادرم کاظم و اسدی را دعوت کنیم تا به عملیات بیایند. بین راه که می‌رفتیم به او گفتم: برادر میرهادی پدر و مادرت مریض احوال هستند و به سیدکاظم نیاز دارند صرف نظر کن و به او اطلاع نده. گفت: ماشین را نگهدار. وقتی نگه داشتم مرا پیاده کرد و گفت: ما باید همه برای اسلام فدا شویم گرفتاری اسلام از همه بیشتر است. رفت و آنها را با تلفن فراخواند و در عملیات شرکت کردند.

۱۳۹۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...