نسخه چاپی

بكارگیری جدیدترین موشك‌ها در رزمایش دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی ارتش گفت: گستره رزمایش امسال نسبت به قبل بیشتر بوده و زمانی كه آن را اعلام می‌كنیم، یگان‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای باید این منطقه را ترك كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه افتتاح ۴ دستاورد این نیرو که در منطقه دوم دریایی بوشهر برگزار شد، با اشاره به ارتقا و تعمیر سیستم رانش شناورها اظهار داشت: این موضوع در دستور کار قرار گرفت و امروز موتور این شناورها بازسازی و اورهال شده و نتیجه آن را در سرعت و قدرت بیشتر شناورها مشاهده کردیم.

وی اظهار داشت: توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش در نوسازی و تجهیز ناوگان دریایی در آب‌های آزاد بین‌المللی از جمله خلیج عدن و شمال اقیانوس هند به نمایش درآمده و امروز دنیا می‌داند که جمهوری اسلامی ایران از چه توانمندی بالایی در حوزه دریایی برخوردار است.

سیاری برای نمونه به ناو موشک‌انداز شهید دریابان بایندور اشاره کرد و گفت: ‌این ناو ۴ ماه در شمال اقیانوس هند دریانوردی کرد که نشان دهنده توانمندی بالای آن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این نیرو در برابر هر تهدیدی در هر کجا که لازم باشد، حاضر خواهد شد،‌گفت: به کشورهای منطقه می‌گوییم که توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای هیچ کدام از آنها تهدید نیست و ما به دنبال برقراری امنیت و حفظ ثبات در منطقه هستیم و معتقدیم که این امنیت و ثبات بدون حضور کشورهای فرامنطقه‌ای صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به حضور ناوگروه‌های متعدد نداجا در آب‌های آزاد از جمله شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، اقیانوس آرام، کانال سوئز، دریای سرخ و مدیترانه اظهار داشت: ما گام‌های بلندی در آب‌های آزاد خواهیم برداشت و به دنبال دور زدن آفریقا و ورود به اقیانوس اطلس و رسیدن به آب‌های دورتر هستیم.

سیاری همچنین به رزمایش دریایی ولایت ۹۳ اشاره کرد وگفت: در این رزمایش که اوایل دی‌ماه برگزار می‌شود جدیدترین تسلیحات و تاکتیک‌ها و یگان‌های سطحی، زیرسطحی،‌ موشکی و موشک‌های ساحل به دریا به کار گرفته می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه این رزمایش در منطقه شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه برگزار خواهد شد،‌ گفت: گستره محدوده رزمایش امسال نسبت به قبل بیشتر بوده و زمانی که آن را اعلام می‌کنیم یگان‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای باید این منطقه را ترک کنند.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...