نسخه چاپی

اقدامی عجیب برای جذب توریست + عكس

دولت كره ‌شمالی قصد دارد با یك سایت عجیب گردشگران بیشتری را جذب این كشور كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در شرایطی که طی سالهای اخیر استفاده بهینه از اینترنت و استفاده از سایتها و وبلاگها به یکی از ابزارهای اصلی جذب گردشگر تبدیل شده است، دولت کره ‌شمالی با راه اندازی یک سایت عجیب قصد دارد گردشگران بیشتری را جذب این کشور کند.

راه اندازی این سایت عجیب در شرایطی صورت می گیرد که در حال حاضر بدلیل احتمال ورود گردشگران آلوده به ویروس ابولا، ورود گردشگران به کره شمالی ممنوع بوده و برای جذب گردشگران در تعطیلات سال نو میلادی نیز هیچ برنامه ریزی نشده است.

از سوی دیگر با وجود آنکه هدف از راه اندازی این سایت جذب گردشگران خارجی اعلام شده، تمام مطالب سایت به زبان کره ای است و تنها مخاطبان آن می توانند گردشگران کره جنوبی باشند، این در حالیست که برگزاری تورهای مشترک ویژه‌ بازدید از مرز دو کره، پس از آنکه در ژوئیه سال 2009 میلادی یک گردشگر کره جنوبی توسط سرباز کره شمالی کشته شد، به حالت تعلیق درآمده و از سالها قبل هیچ گردشگری از کره جنوبی راهی کره شمالی نمی شود.

مقامات دولت کره‌ شمالی که با مشکلات شدید مالی رو به رو هستند، قصد دارند با جذب گردشگران تمام کشورهای جهان به هر شکل ممکن این کشور را به یک مقصد جهانی گردشگری تبدیل کنند. در این راستا در قالب طرحی که «همه کشورهای جهان» نام دارد، از ابتدای سال جاری میلادی برای اتباع تمامی کشورها حتا کشورهایی که از دید مقامات دولت کره شمالی دشمن محسوب می‌شوند،‌ ویزای گردشگری 45 روز صادر شده و همچنین محدودیت‌های تردد گردشگران در کره شمالی نیز کاهش یافته و عکسبرداری نیز در تمام مناطق این کشور از جمله شهر پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی آزاد شده است.

54979_132.jpg

همچنین در سال آتی میلادی دولت کره شمالی اقدام به راه‌ اندازی دفاتر گردشگری در انگلیس و آلمان کرده و تاسیس دفاتر گردشگری در کشورهای منطقه آمریکای لاتین، اقیانوسیه، قاره آفریقا و کشورهای عربی حوزه خلیج‌ فارس نیز در دستور کار دولتمردان این کشور قرار دارد.

دولت کره شمالی برای جذب گردشگر از چین، پرجمعیت ترین کشور جهان نیز برنامه ریزی ویژه ای انجام داده در این راستا در سال 2013 نخستین دفتر ویژه جذب گردشگر به کره‌ شمالی در شهر پکن، پایتخت چین، راه‌ اندازی شد و با معرفی چند جاذبه گردشگری کره شمالی در استان «لیایونینگ» که در مرز این کشور و چین واقع شده، پیش بینی می شود کره شمالی را به مقصد یک میلیون گردشگر چینی در سال آتی میلادی تبدیل شود.

کره‌ شمالی که در سال 2013 میزبان تنها 243 هزار گردشگر بود، از جاذبه های متنوع گردشگری بهره می برد که از آنجمله می توان به مترو پیونگ یانگ، عمیق ‌ترین و ارزانترین خط مترو جهان، استادیوم فوتبال «روزی در می» و هتل «ریورانگ» که مرتفع ‌ترین هتل جهان به شمار می رود، اشاره کرد.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...