نسخه چاپی

مواد شوینده هم در مسیر گران شدن؟!

سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اعلام كرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای موظف هستند تمام كالاهای موجود در فروشگاه ها را به قیمت قبل كه روی بسته بندی درج شده بفروشند و مجاز به اعمال قیمت برای جنس های موجود فروشگاه نیستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبری در تاریخ ۲۸ آبان ماه بر اساس مشاهدات میدانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبری مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی قیمت برخی برندهای شوینده منتشر کرد که رئیس انجمن شوینده هم آن را تایید کرد.

در پی بازتاب این خبر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان توضیحاتی را ارسال کرده است که متن آن به شرح زیراست:

بازگشت به گزارش درج شده بر روی خروجی آن خبرگزاری، مورخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۳ مبنی بر «افزایش ۱۵ درصدی قیمت برخی شوینده‌ها/ تخلف فروشگاه‌ها در اعمال قیمت جدید برای خریدهای قبل»، ذکر نکاتی چند، لازم به نظر می‌رسد:

کالاهای موصوف جزء اقلام مشمول قیمت گذاری مستقیم توسط این سازمان نمی‌باشند، ولی کلیه واحدهای تولیدی ملزم به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری هیئت تعیین و تثیت قیمت‌ها بوده و در صورت وجود هرگونه شکواییه از برند و یا واحد تولیدی، موارد از سوی این سازمان قابل رسیدگی و بررسی می باشد.

ضمن آنکه در راستای استفاده از توان تشکل‌های غیر دولتی براساس مفاد مصرح در قانون برنامه پنجم و جهت نظارت بر بازار، در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی تفاهمنامه‌ای مقرر گردید، انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی، ضمن نظارت لازم بر بازار با هماهنگی این سازمان از گونه افزایش قیر متعارف محصولات شوینده جلوگیری به‌عمل آورد.

از این رو با توجه به افزایش هزینه‌های تولید اعم از دستمزد، سرباز، سوخت و مواد اولیه در سالجاری و عدم افزایش قیمت محصولات مذکور از خردادماه سال ۹۲ تا مهرماه ۹۳ ، افزایش ۱۲ درصدی برای محصولات شوینده به‌جز پودر شوینده و صابون از سوی واحدهای تولید کننده پس از هماهنگی واحدهای مذکور با انجمن مربوطه اعمال گردید و مقرر شده است.

هرگونه تخفیف صرفاً به مصرف کنندگان منتقل گردد. ضمن آنکه کلیه عرضه کنندگان کالاها از جمله فروشگاه زنجیره‌ای موظف هستند کلیه محصولات موجود مربوط به خریدهای قبلی خود را که تاریخ تولید مندرج بر روی بسته‌بندی آنها قبل از مهرماه ۹۳ می‌باشد به قیمت‌های مصرف کننده قبلی مندرج بر روی بسته‌بندی به‌فروش رسانده و مجاز به تعمیم افزایش قیمت ۱۲ درصدی به موجودی‌های قبلی خود نمی‌باشند.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...