نسخه چاپی

عامل گرانی شیر چیست؟

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر محصولات لبنی توسط كارخانه داران با قیمت اندك خریداری شده و پس از افزایش قیمتی ناعادلانه به مردم عرضه می شود.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، سید محمد حسین میرمحمدی در خصوص علل افزایش نرخ شیر، گفت: اختلاف بین نرخ خرید محصولات لبنی از دامدار و نرخ فروش این محصولات به مردم، باید فورا مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دامدار محصولات لبنی را با نرخ پایین به کارخانه دارها می فروشد که متاسفانه این محصولات با افزایش قیمتی ناعادلانه از درب کارخانه به بازار عرضه می گردد.

وی افزود: سودی که کارخانه دارها از عرضه این محصولات کسب می کنند، از لحاظ شرعی و عرفی صحیح نیست و باعث ایجاد تورم و پایمال شدن زحمات دامداران می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دامدار نه تنها محصول خود را با قیمت اندک به فروش می رساند بلکه مورد هیچ گونه حمایتی از جانب مسئولان مربوطه قرار نمی گیرد.

نماینده مردم گلپایگان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل مذکور به طور کلی در صنایع شیر ایران دیده می شود گرچه انتظار می رود در صنایع شیر دولتی، برطرف شود.

میرمحمدی افزود: اگر دولت نرخ ثابتی بدین منظور اعلام کند و تمامی شرکت های عرضه لبنیات دولتی بنای خرید و فروش خود را بر اساس نرخ مصوب دولت قرار دهند این مشکل رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شیر از جمله مواردی است که باید به صورت روزانه مورد استفاده مردم قرار گیرد و تعیین نرخ شیر و اعلام آن باید در اولویت اساسی دولت قرار گیرد.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...