نسخه چاپی

۶۷۰۰ موكب حسینی پذیرای ۲۰ میلیون زائر كربلا

مسئول ساماندهی موكب‌ها در آستان مقدس حسینی تاكید كرد بیش از شش هزار و هفتصد موكب حسینی پذیرای راهپیمایان كربلا هستند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، «مازن الوزنی»، مسئول حوزه موکب‌های حسینی در آستان مقدس حسینی اعلام کرد که ثبت نام از موکب‌ها و هیئت‌های خدمات‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی پایان یافته است.

وی با اشاره به اینکه شمار موکب‌ها در داخل استان کربلا به شش هزار و هفتصد و پانزده موکب رسیده است، گفت: حوزه موکب‌های حسینی از بیست و هفتم ماه محرم الله با هماهنگی فرمانده عملیات کربلا شروع به ثبت نام از موکب‌ها کرده بود.

مسئول بخش موکب‌های آستان مقدس حسینی تاکید کرد که طی جلساتی که با همه موکب‌های اربعین گذاشته شده سفارشات لازم به آنها در زمینه مراقبت از محیط زیست و ممانعت از قطع درختان ارائه و ساز و کارهایی برای خودداری از اسراف و حیف و میل غذا یا نوشیدنی‌ها در مسیرهای منتهی به کربلا و همچنین در شهر کربلا ترتیب داده شد.

به گفته الوزنی به موکب‌های حسینی در مسیر راهپیمایی زائران کربلا توصیه شده که راه عبور زائران را مسدود نکرده و بلندگوهای خود را در وقت اذان قطع کنند و سیستم های صوتی موکب ها با یکدیگر هماهنگ باشند و از ساعت یازده شب هم همه برنامه‌های صوتی موکب‌ها به منظور استراحت زائران متوقف شود.

وی از موکب‌های حسینی خواست با نیروهای امنیتی و پست های ایست و بازرسی همکاری لازم را به عمل آورده و هر گونه مساله مشکوک یا اختلال امنیتی را به آنها اطلاع بدهند.



از روزها پیش هزاران تن از جای جای استان عراق و همچنین خارج از این کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی پای پیاده عازم کربلا شدند و انتظار می رود که شمار زائران تا بیستم ماه صفر به بیست میلیون تن برسد.

تقریبا از آغاز ماه صفر یعنی بیست روز پیش از اربعین، موکب‌ها یا همان هیئت‌های مردمی که پذیرایی و خدمت زوار ابا عبدالله را برعهده دارند برای برپا کردن چادرها و خرید مواد غذایی و تهیه ظروف، رختخواب، تجهیزات و امکانات اقدام می‌کنند.

موکب‌های حسینی عاشقانه با پذیرایی از میلیون‌ها تن از راهپیمایان کربلا تلاش می‌کنند سختی سفر زائران پیاده تا کربلا را از دوش آنان کم کنند.

۱۳۹۳/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...