نسخه چاپی

تل آویو در مورد ایران به آمریكا اعتماد كند

معاون رئیس جمهور آمریكا در اظهاراتی در جمع مقامات صهیونیستی ضمن حمایت از استراتژی كاخ سفید در مذاكرات هسته ای، از تل آویو خواست تا در مورد ایران به واشنگتن اعتماد كنند.

به گزارش نما، مهر به نقل از هافینگتون پست، "جو بایدن" در اظهارات خود گفت: برای آنکه به توافقی منطقی با ایران برسیم اسرائیل باید به آمریکا اعتماد کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا که در یازدهمین نشست مجمع سابان در موسسه بروکینگز صحبت می کرد در ادامه گفت: تصمیم ما برای تمدید توافق موقت (برنامه اقدام مشترک) این نکته را ثابت می کند که ما مذاکرات را برای رسیدن به توافقی خوب که توقعات را برآورده کند ادامه می دهیم.

بایدن همچین مدعی شد: اظهارات زیادی در مورد موضع ما در قبال ایران وجود دارد اما باید بگویم که ما اجازه نمی دهیم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به طور محرمانه در جریان تمامی جزئیات مذاکرات هسته ای با ایران قرار می گیرد، ابراز امیدواری کرد که تل آویو در این رابطه به آمریکا اعتماد کند.

وی همچنین در اظهارات خود به کنگره آمریکا در مورد تصویب تحریم های جدید علیه ایران هشدار داد و گفت: می دانم که عده ای در کپیتال هیل وجود دارند که معتقدند اکنون زمان اعمال تحریم های بیشتر است اما باید به آنها بگویم که اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست. اکنون زمان آن نیست وقتی که هنوز شانس رسیدن به توافق وجود دارد بخواهیم آن را از بین ببریم.

به نوشته هافینگنگتون پست، این برای نخستین بار بود که بایدن در مجمع سالانه سابان که اختصاص به روابط آمریکا و اسرائیل دارد حضور می یافت.

۱۳۹۳/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...