نسخه چاپی

لغو روادید تا آخر ماه"صفر" ادامه دارد

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: لغو روادید برای زائران ایرانی كربلا كه از سوی دولت عراق در مورد آن تصمیم‌گیری شده است، تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، ناصر خدرنژاد گفت: با توجه به اینکه مرزها از ازدحام بالایی برخوردار است به زائران توصیه می‌شود برای عبور از مرزها عجله نکنند و باعث کندی تردد در مرزها نشوند.

وی ادامه داد: امکانات برای زائران فراهم شده است تا در زمان توقف و ایستایی در مرزها دچار مشکل نشوند و بتوانند به راحتی تردد کنند.

خدرنژاد در مورد وضعیت مرزهای کشور گفت: مرز شلمچه از ترافیک بالایی برخوردار است و مرزهای مهران و چزابه در وضعیت بهتری قرار دارند و به زائران توصیه می‌شود به مرزهای مهران و چزابه مراجعه کنند چراکه در مرز چزابه ایستایی وجود ندارد و به راحتی زائران می‌توانند از مرز عبور کنند.

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا کنون 200 هزار نفر تنها از مرز شلمچه عبور کرده اند گفت: پیش بینی می‌شود آمار زائران راهپیمایی اربعین حسینی امسال بالغ بر 800 هزار نفر باشد.

خدرنژاد در مورد لغو روادید برای زائران ایرانی کربلای معلی گفت: لغو روادید تا پایان ماه صفر ادامه دارد اما معافیت‌ها از پرداخت عوارض خروج از کشور و عوارض شهرداری‌ها تا روز اربعین است.

وی افزود: زائرانی که پیش از این نیز برای ایام بعد از اربعین از طریق سازمان حج و زیارت ثبت نام خود را انجام داده بودند تا به کربلا مشرف شدند، درصورتیکه هزینه ویزا را پرداخت کرده باشند این هزینه به آنها عودت داده می‌شود.

وی به زائران توصیه کرد حتما کفش مناسب و لباس گرم همراه داشته باشند و از حمل کوله‌های سنگین خودداری کنند.

۱۳۹۳/۹/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...