نسخه چاپی

توقیف یك هواپیمای روسی حامل تسلیحات درنیجریه

یك منبع آگاه امنیتی نیجریه اعلام كرد: این كشور یك هواپیمای باربری روسیه را توقیف و خدمه پروازی فرانسوی زبان آن را بازداشت كرد.

به گزارش نما، این هواپیما پس از آن توقیف شد که بدون دریافت مجوز، در فرودگاه شهر «کانو» در شمال نیجریه فرود اضطراری انجام داد. هواپیمای مذکور حاوی محموله ای شامل سخت افزارهای نظامی بود و به مقصد کشور چاد پرواز می کرد.

به گزارش رویترز، سخنگوی نیروی هوایی نیجریه خبر توقیف این هواپیما را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری در این باره اعلام نکرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این هواپیما از بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی به سمت انجامنا پایتخت چاد در پرواز بود، اما به علت مسدود بودن فرودگاه انجامنا مجبور شد در پایتخت کانو فرود اضطراری انجام دهد.

منابع آگاه امنیتی نیجریه در این باره اعلام کردند پنج خدمه پروازی این هواپیما نیز بازداشت شدند. در بازرسی های انجام شده مشخص شد محموله این هواپیما شامل دو فروند بالگرد، یک دستگاه جیپ ضد گلوله و چندین جعبه حاوی سخت افزارهای نظامی بود.

سفارت روسیه در ابوجا تا کنون به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده است.

هنوز مشخص نیست این محموله قرار بود به دست چه افرادی برسد. جنگجویان چاد از سال 2013 و تصرف بانگی به دست مسلمانان «سلکا»، در درگیری های جمهوری آفریقای مرکزی مداخله داشته اند. محموله های تسلیحاتی پنهانی در نیجریه پیشتر نیز باعث به وجود آمدن جنجال شده بود.

۱۳۹۳/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...