نسخه چاپی

بازنده های 16 آذر

محمدكاظم انبارلویی

"دانشگاه"، "مطبوعات" و "حزب" سه نهاد مدرن به ارث رسيده از مدرنيسم طي يكصد سال گذشته براي جامعه ايران بوده است و برخي نخبگان ما به دليل عدم توانايي در بومي‌سازي اين سه نهاد و تصفيه آن از سمومات كفرآلود مباني فكري مدرنيسم در سده اخير رودرروي منافع و مصالح و امنيت ملي قرار ‌گرفتند.

امروز داد برخي رجال سياسي درآمده است كه چرا ما در كشور يك حزب نيرومند كه متضمن سياست‌ورزي درست و اخلاقي و در عين حال در مسير پيشرفت كشور باشد، نداريم. امروز برخي كساني كه روزگاري دست‌اندركار رسانه و مطبوعات بودند و در روزنامه‌هاي داخل مطلب مي‌نوشتند رفته‌اند در بي‌بي‌سي و راديو آمريكا و سايت‌هاي خبري دشمن قلم مي‌زنند و مي‌گويند آزادي بيان و قلم در ايران نيست!

امروز در دانشگاه هنوز عده‌اي در سر راه اسلامي شدن علوم انساني سنگ‌اندازي مي‌كنند چون سر در آخور بنيادهاي فرهنگي آمريكايي و انگليسي دارند.

جريان روشنفكري در طي يك صد سال گذشته در اين سه نهاد ماموريت داشته است؛

1- مردم را در دره پلوراليسم ديني، سياسي، اجتماعي رها كنند و نگذارند به سمت توحيد و يكتاپرستي بروند.

2- از حكومت ديني مشروعيت‌زدايي كنند و با چماق دموكراسي بر سر آن بكوبند.

3- جدايي دين از سياست را تبليغ كنند و از سكولاريسم يك بت بسازند و همه را به پرستش آن دعوت كنند.

4- با نشر اكاذيب و اهانت به مقدسات به دنبال "اعتبارزدايي" و "اعتمادزدايي" بروند و سرمايه اجتماعي انقلاب را در مقابله با دشمن به باد دهند.

5- آنها مامورند با استحاله سياسي و استحاله فرهنگي مقدمات نافرماني مدني و شورش را فراهم كنند و اسم رمز شورش را از راديو بي‌بي‌سي بگيرند و عمليات براندازي را كليد بزنند.

اين جريان با خيانت و از پشت خنجر زدن به ملت، دو نهضت مشروطه و ملي شدن صنعت نفت را به شكست رساندند. آنها طي سه دهه گذشته همه تجربيات خود براي نابودي انقلاب اسلامي را به كار بردند اما به فضل خدا و بصيرت مردم و هوشمندي رهبران الهي نهضت امام خميني(ره) به جايي نرسيدند.

امروزه ده‌ها بنياد آمريكايي و انگليسي تحت پوشش‌هاي فريبكارانه به نوعي با دانشگاه‌هاي ما مرتبط هستند.

بنيادهاي سوروس، كارنگي، جستجو، صندوق حمايت از دموكراسي (NED) و ... از اين جمله هستند.

اينها از سه طريق به داخل نفوذ مي‌كنند:

1- رسانه

2-احزاب

3- دانشگاه

كار خود را هم خوب بلد هستند.

امروز دانشجوي فني در دانشگاه ما مي‌رود قم دو زانو در محضر علمايي چون آيت‌الله جوادي آملي و ... كسب فيض مي‌كند. برخي از شهداي هسته‌اي از اين قبيل بودند.

آثار اين ارتباط اين است كه جمهوري اسلامي در اكثر فناوري‌هاي نوين و پيشرفته جزء 10 كشور جهان مي‌شود.

اما برخي اساتيد ما در علوم انساني در داخل و خارج به بنياد سوروس وصل مي‌شوند. محصول اين ارتباط، فتنه 18 تير 78 و آشوب‌هاي سال 88 مي‌شود. فتنه 18 تير 78 از كجا پديد آمد؟

يك "تاج" بخش در خارج به يك "تاج" زاده در داخل وصل مي‌شود. بخشي از فاز اول براندازي در دولت اصلاحات كليد مي‌خورد. يحيي كيان تاج‌بخش كه بود؟ او فرزند كارمند دفتر فرح‌ديبا همسر شاه معدوم بود. از كودكي در انگليس و سپس آمريكا بزرگ شده بود. او دكتراي جامعه‌شناسي از دانشگاه كلمبيا دارد. او حقوق‌بگير سوروس در ايران بود. تاج‌زاده يك عنصر انقلابي از يك حزب سياسي، معاون سياسي وزير كشور دولت اصلاحات بود. او دست‌اندركار پروژه "توسعه سياسي" در كار گروه‌هايي متشكل از امثال حسين بشيريه و ... در وزارت كشور بود. تاج‌زاده و رفقايش به اين مفهوم دست يافته بودند كه توسعه سياسي يعني دموكراتيزاسيون، دموكراتيزاسيون يعني سكولاريزاسيون، ... يك دفعه چشم باز كردند خود را در محضر هابرماس نظريه پرداز نافرماني مدني در تهران و ملاقات با جان‌كين مغز متفكر سرويس اطلاعات خارجي انگليس ام.آي 6 ديدند.

اظهارات يحيي كيان تاج‌بخش در دادگاه فتنه 88 و ارتباطات او با تاج‌زاده و حجاريان در فتنه 18تير 78 عبرت‌آموز است. همچنين اظهارات او در كنار خانم هاله اسفندياري و رامين جهانبگلو و نحوه همكاري او با بيگانگان در آشوب‌هاي خياباني فتنه 88 استخوان‌سوز است و نشان مي‌دهد دشمن تا كجاي ناكجاآباد امنيت ملي ما نفوذ كرده است.(1)

ديروز 16 آذر روز دانشجو و روز تكريم و تعظيم مبارزات ضداستكباري جنبش دانشجويي بود. در دانشگاه‌هاي كشور دانشجويان و اساتيد براي تكريم سه قطره خوني كه 61 سال پيش در سنگفرش دانشگاه به زمين ريخته شد اجتماعاتي داشتند. رژيم شاه سه دانشجوي دانشگاه را در پيش پاي نيكسون معاون اول رئيس‌جمهور آمريكا ذبح كرد تا سرسپردگي خود را به آمريكا نشان دهد.

16 آذر روز مبارزه با استبداد و استكبار جهاني و روز پايداري در برابر استبداد داخلي است.

پياده نظام آمريكا در ايران بيش از سه دهه است مي‌خواهد با تحريف آرمان‌هاي انقلابي جنبش دانشجويي از 16 آذر به نفع مستبدين داخلي و جهاني بهره ببرد اما تاكنون به فضل خدا موفق نشده و موفق هم نخواهد شد.

امروز ده‌ها هزار هيئت علمي در دانشگاه و صدها هزار دانشجو در مراكز آموزش عالي دست سرويس‌هاي امنيتي و بنگاه‌هاي به ظاهر پژوهشي و در باطن جاسوسي غرب را خوانده‌اند. آنها حاضر نيستند ملت خود را در معرض فروش بگذارند و از استقلال و شرف و غيرت ملي دفاع مي‌كنند. پايه‌ها و زيرساخت‌هاي دانشگاه در دولت‌هاي نهم و دهم تغيير كرد، پيشرفت علمي شتاب گرفت و دانشگاه از دسيسه و نيرنگ دشمنان عبور كرد و ركوردهاي علمي يكي پس از ديگري پشت ابرقدرت‌ها را لرزانده است. اگر امروز صدايي يا حركتي صادر شود كه متضمن دروغ، فريب و خيانت به ملت باشد خيلي زود رو و انگشت‌نما مي‌شود.

امروز در احزاب و گروه‌ها اگر ارتباطات مشكوك برقرار شود زير ذره‌بين افكار عمومي و نهادهاي امنيتي رصد مي‌شود. امروز اگر در رسانه‌‌ها تيتر يا خبري بيرون آيد كه همسويي با بي‌بي‌سي باشد مردم آن را مي‌فهمند و واكنش نشان مي‌دهند. امروز دانشگاه، احزاب و رسانه‌ها مشغول سم‌زدايي از رسوب تفكر كفرآلود مدرنيسم در عرصه‌هاي گوناگون هستند. اين راه به نتيجه مي‌رسد و آخر آن تضمين استقلال و آزادي در كشور است.

پي‌نوشت:

1- صفحه 50 و 51 جلد دوم دادگاه فتنه هشتادوهشت، مشروح دفاعيات كيان تاج‌بخش و نيز نگاه كنيد به دفاعيات سعيد حجاريان در همين كتاب، انتشارات خبرگزاري فارس

۱۳۹۳/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...