نسخه چاپی

30 سازمان بشردوستانه خواستار پناه دادن به آوارگان سوری شدند

بیش از 30 سازمان بشردوستان از كشورهای جهان خواستند كه به 180 هزار آوارۀ سوری در خاك خود پناه بدهند.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل متحد تأکید کرد، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که تا کنون به آوارگان سوری پناه نداده‌اند، باید در این زمینه وارد عمل شوند.

بیش از 30 سازمان بشردوستانه روز دوشنبه از کشورهای جهان خواستند که به 180 هزار آوارۀ سوریِ مقیم کشورهای همسایۀ سوریه، در خاک خود پناه بدهند.

کمیساریای عالی امورپناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: این 180 هزار نفر 5 درصد از 3 میلیون و 600 هزار آواره ای را تشکیل می دهند که این آوارگان سال 2015 برای فرار از بحران سوریه به کشورهای همسایه پناه خواهند برد .

سازمان ملل نیز امروز 8 دسامبر کنفرانسی را در ژنو برای بررسی انتقال آوارگان سوری مقیم کشورهای خاورمیانه به کشورهای دیگر برگزار می کند.

این 30 سازمان در بیانیه خود اعلام کردند: هم اکنون 3 میلیون و 200 هزار سوری آواره شده اند که تعداد آنها تا اواخر سال 2015 به 3 میلیون و 590 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

در این بیانیه آمده است: بیش از سی سازمان بشردوستانه و دیگر سازمان های حقوقی از کشورهائی که در کنفرانس امروز ژنو مشارکت خواهند کرد، می خواهند که حداقل به 5 درصد از آوارگان سوری پناه بدهند و شایان ذکر است که تاکنون به کمتر از یک درصد از آوارگان در کشورهای خارج منطقه خاورمیانه پناه داده شده است.

این سازمان ها اعلام کردند: کشورهایی مانند کشورهای منطقه خلیج فارس یا آمریکای لاتین که تاکنون به آوارگان سوری پناه نداده اند، باید پیشگام پناه دادن به آنها شوند.

سازمان عفو بین الملل، پزشکان بدون مرز، سازمان نجات کودکان و "مقابله با گرسنگی" از سازمان‌های امضا کننده این بیانیه هستند.


۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...