نسخه چاپی

جاسوسی آمریكا از ۷۵ درصد مخابرات ایران

نقشه افشا شده از سوی ادوارد اسنودن نشان می‌دهد كه جاسوسان كاخ سفید توانایی جاسوسی كامل و یا نزدیك به كامل را از شبكه های مخابراتی و تلفن همراه اكثر كشورهای جهان را دارد. این رقم در مورد ایران ۷۵ درصد اعلام شده و در مورد كشورهایی مانند عربستان ۱۰۰ درصد است.

به گزارش نما به نقل از فارس، اینفرس نوشت: بر اساس اسنادی که ادوارد اسنودن به تازگی منتشر کرده آژانس امنیت ملی آمریکا قادر به جاسوسی و شنود مکالمات ۷۵ درصد از شبکه مخابراتی ایران است.

اطلاعاتی که در روزهای اخیر توسط این پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا شده نشان می‌دهد که جاسوسان کاخ سفید برای نفوذ به شبکه های تلفن همراه در نقاط مختلف جهان کار چندان دشواری پیش رو ندارند.

نقشه ای که در همین زمینه منتشر شده حاکیست که آژانس توانایی جاسوسی کامل و یا نزدیک به کامل را از شبکه های مخابراتی و تلفن همراه اکثر کشورهای جهان را دارد. این رقم در مورد کشورهایی مانند عربستان سعودی، مصر، پاکستان، مکزیک و اکثر کشورهای آفریقایی برابر با ۱۰۰ درصد و در مورد اکثر کشورهای شرق و مرکز اروپا، جنوب شرق آسیا و ایران بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است.

آژانس امنیت ملی همچنین قادر به جاسوسی از ۷۱ درصد از شبکه تلفن همراه چین و ۵۵ درصد از شبکه تلفن همراه روسیه است. این رقم در مورد کشورهای اروپای غربی و هند حدود ۵۰ درصد است.

جاسوسی آمریکا از ۷۵ درصد مخابرات ایران

بررسی ها نشان می دهد از مجموع ۹۸۵ شبکه تلفن همراهی که در سال ۲۰۱۲ در جهان وجود داشته، آمریکا توانسته به ۷۰ درصد از آنها نفوذ و داده های رد و بدل شده میان کاربرانشان را سرقت کند. در اسنادی که اسنودن افشا کرده به اسامی شرکت های مخابراتی که به آنها نفوذ شده اشاره ای نشده است. اما بر طبق همین اسناد اثبات شده که اپراتورهایی در ایران، چین و لیبی هدف عملیات جمع آوری گسترده داده ها بوده اند.

در بخش دیگری از اسناد افشا شده توسط اسنودن به این نکته پرداخته شده که آژانس در قالب این عملیات خود از ضعف های شبکه های مختلف تلفن همراه و همین طور جزییات فنی آنها آگاهی می یافته است. به عنوان مثال می توان به یافتن روش های رمزگذاری مورد استفاده اپراتورهای مختلف تلفن همراه اشاره کرد. آژانس پس از پی بردن به این روش ها برای دور زدن آنها اقدام می کرد.

اجرای عملیات AURORAGOLD که برای انجام این گونه اقدامات طراحی شده بود چندین سال به طول انجامیده و شرکت ها و افراد فراوانی در داخل و خارج از آمریکا درگیر انجام آن بوده اند.

۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...