نسخه چاپی

انصارالله: رئیس جدید ستاد مشترك ارتش یمن مجرم است

یكی از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام كرد رئیس جدید ستاد مشترك ارتش این كشور، مجرم و از ایادی «علی محسن الاحمر» است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن موضع این جنبش در قبال تعیین سرتیپ ستاد «حسن ناجی هادی خیران » برای پست ستاد مشترکی ارتش و برکناری سرتیپ ستاد «احمد علی الاشول» را اعلام کرد.

«صلاح العزی» از رهبران انصارالله گفت: خیران یک جنایتکار و از نیروهای سرتیپ «علی محسن الاحمر» است. وی فرمانده تیپ توپخانه‌ای وابسته به علی محسن الاحمر در استان صعده بود و به نظر می‌رسد ک اکنون علی محسن که پا به فرار گذاشته، اکنون می‌خواهد از طریق او وارد میدان شود و این چیزی است که خون شهدا را پایمال می‌کند.

وی افزود: بادی توجه داشته باشیم که این تصمیم همزمان با تحرکات آمریکا و تهدید صریح «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور درباره یمن است. آخرین عملیات آمریکا نیز در استان «شبوه یمن» و نمایش مربوط به روزنامه‌نگار آمریکایی به گروگان گرفته شده به دست القاعده بود.

این رهبر انصارالله گفت: علی محسن و یگان نظامی منحل شده‌اش، بازوی آمریکا و عربستان در داخل یمن به شمار می‌رفت که با انقلاب مردمی در صنعا، مجبور شده بود، عرصه را خالی کند.

«عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن و فرمانده عالی نیروهای مسلح، طی حکمی ریاستی، سرتیپ ستاد «حسین ناجی هادی خیران» را رئیس ستاد مشترک ارتش، طی حکم شماره 56، سرهنگ «احمد عبدالولی محمد الذهب» را فرمانده تیپ پیاده نظام 139 و طی حکم شماره 72، «احمد علی الاشول» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش را عضو مجلس مشورتی کرد.

برخی منابع اعلام کردند که الاشول در سایه سکوت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در قبال خدمات کمیته‌های مردمی انقلاب اخیر در صنعا، از این کمیته‌ها به دلیل پشتیبانی از نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت در کشور تقدیر کرده بود و تنها یک روز پس از این تقدیر، رئیس جدیدی جایگزین او شد. هرچند که پیش از این نیز قرار بود، او کنار گذاشته شود و گمانه‌زنی‌هایی درباره شخصیت جایگزین او در رسانه‌ها در جریان بود.

۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...